AP&T AB

Ökad produktivitet och säkerhet mål för AP&T:s program av kundutbildningar

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2019 15:12 CEST

Maskiner som hanteras och underhålls på rätt sätt presterar bättre, är säkrare att jobba med och håller längre. Det är tanken bakom AP&T:s nya program av certifieringsgrundande utbildningar för personal hos företagets kunder.

– Vi vill att våra kunder ska få ut mesta möjliga av sin investering, minimera risken för produktionsstörningar och förbättra säkerheten på arbetsplatsen över tid. Därför har vi nu utvecklat vårt utbildningsprogram för operatörer, ställare och servicepersonal som arbetar med produktionslinjer, pressar, automation och ugnar från AP&T, säger Christer Bäckdahl på AP&T R&D.

Alla utbildningar innehåller både teori och praktik och genomförs på plats hos respektive kund på engelska, svenska, tyska, polska eller kinesiska. Kursdeltagare som uppfyller utbildningens mål certifieras. Utöver det ordinarie utbildningsprogrammet erbjuder AP&T också olika former av skräddarsydd kompetensutveckling och produktionssupport.

aptgroup.com

AP&T utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta produktionssystem, automation, pressar, verktyg samt tillhörande eftermarknadstjänster för dig som producerar formade metalldetaljer. Vi strävar ständigt mot mesta möjliga kundtillfredsställelse och kundtrygghet genom hög tillgänglighet och helhetslösningar där vi står för totalansvaret – ett koncept vi kallar One Responsible Partner®.