Digitalkonsumenten

Ökad säkerhet och skyddad identitet på nätet.

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2014 14:00 CEST

Ström2 Consultant Group lanserar ett helt nytt koncept och varumärke för att skydda privatpersoner och småföretagare på nätet.  De nya tjänsterna finns inom områdena: Digital Integritet, Digital Säkerhet och Digitalt Hem.

-  Vi hjälper våra kunder att ta kontroll över sin identitet och sina uppgifter på nätet. Det gäller allt från scanning så våra kunder får en bild av vilka uppgifter det finns om dem, till att skapa en säker IT-miljö mot intrång och missbruk, säger Marcus Ullholm, partner och kundansvarig.

Visionen är att vara privatpersonens och det lilla företagets bästa vän när det gäller integritetsfrågor på internet och ett säkert fysiskt och digitalt hem.

-  Våra kunder är privatpersoner, familjer och småföretagare som vill öka sin digitala säkerhet men som saknar det stora företagets IT-kunnande och resurser.

Digitalkonsumenten är en del av IT-konsultföretaget Ström2 Consultant Group AB. Ström2 är ett svenskt bolag med rötterna i leveranser av IT-konsulttjänster till företag och organisationer med högt ställda krav på säkerhet, tillgänglighet och sekretess. Digitalkonsumenten etablerades 2014 för att tillmötesgå det allt större behovet för privatpersoner och småföretagare av ett tillförlitligt, tryggt och professionellt digitalt liv. Vi är övertygade om att vi kan erbjuda våra kunder en smartare, tryggare och säkrare digital hemmiljö.