ESPADRILLOS.se

Ökar sortimentet med mer än 100%

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2013 22:14 CET

Som Sveriges självklara val för espadrillos behövs ett brett sortiment från olika varumärken och modeller som tilltalar de många människorna. Därför utökar ESPADRILLOS.se sortimentet från ett varumärke till tre för att ytterligare stärka positionen som Sveriges självklara val för espadrillos.

De nya varumärkena är: TOMS & OAS. Varumärkena är noggrant utvalda för att bemöta våra kunders önskemål och för att skapa den rätta produktmixen och prisstege. Sortimentet kommer att finnas i lager i mitten av april.

TOMS är världens största varumärke på espadrillos och driver projektet One for One™ som klär barn i världen med ett par sko för varje sålt par. De erbjuder inte bara klassiska espadrillos, även andra modeller så som Wedges, Ballet Flats m.fl.

OAS är ett svensk varumärke och ledande på svenska marknaden. De har ett stort urval av klassiska espadrillos med många olika mönster som tilltalar den svenska marknaden.

- Jag ser fram emot vårt samarbete med ESPADRILLOS.se och ytterligare stärka vårt varumärke på den svenska marknaden, säger Oliver Lundgren, VD på OAS.

- Jag är väldigt nöjd att vi för fjärde året i rad ökar vårt sortiment och välkomnar varmt TOMS och OAS till ESPADRILLOS.se. Vi tycker det är viktigt att stödja svenska varumärken och projekt så som One for One™ i vår fortsatta snabba expansion, säger David Engler Ludviksson, VD på ESPADRILLOS.se.

...dina espadrillos på nätet

ESPDRILLOS.se klär modemedvetna i Sverige med världens äldsta sko, Espadrillos. Vi erbjuder hög kvalitet, möjligheten till profilierad Espadrillos och passande t-shirts till sommaren. Espadrillos från de bästa varumärkena och möjligheten att göra espadrillosen personliga har gjort ESPADRILLOS.se till en favorit hos många svenskar. ESPADRILLOS.se ska vara Sveriges självklara val för espadrillos!