So Stockholm

Ökat intresse för växtbaserad kost

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2012 22:55 CET

Alpro bjuder in till en paneldiskussion om trender, hälsa och hållbarhet och bjuder på en härlig frukost den 8 mars

Intresset för växtbaserad kost ökar ständigt. Den egna hälsan, medvetenhet kring klimatpåverkan och trender inom matlagning är några av anledningarna. Är detta intresse bara en tillfällig trend eller är det något som kommer att fortsätta att växa sig starkare i Sverige? Vad är de stora vinningarna med att börja konsumera mer växtbaserat? Hur kommer trenden att utvecklas? Och hur påverkas vår hälsa?

Tid: Torsdagen den 8 mars 8:30‐10:00

Plats: So Stockholm Gallery (Jussi Björlings Allé 5, Kungsträdgården, Stockholm)

Medverkande i panelen

Calle Peyron, LOHAS Sverige (www.lohas.se) Edit Künstlicher, VD och grundare Livinggreen.se Sara Carlsson, Dietistbyrån i Göteborg

Moderator Sara Blomberg, grundare av hälsoföretaget Dharma Kommunikation

Alpro har nyligen lanserat nya, innovativa produkter i Sverige (Mild & Creamy och Airy & Creamy) och dessa kommer att presenteras på plats, med smakprover och inspirerande recept.

Bloggaren Mattias Kristiansson från Bake My Day bjuder på växtbaserade bakverk gjorda med nya Alpro Airy & Creamy. Joyce Rasquin, europeisk marknadsansvarig, samt Hanna Möller, produktchef i Sverige, finns på plats för presentation och frågor.

OSA till peter.holmberg@grayling.com

Varmt välkommen!