Runsven-Gruppen AB

ÖoB Överskottsbolaget fortsätter växa: Nya butiker på tre orter i landet

Pressmeddelande  •  2008-05-21 10:58 CEST

ÖoB Överskottsbolaget, som ingår i Runsvengruppen AB, fortsätter att expandera. Inom loppet av en vecka öppnas tre nya butiker i tre städer, från Haparanda i norr till Ängelholm i söder.

Expansionen inleds på torsdag den 22 maj med en ny butik i Vimmerby. Den tidigare Bonus-butiken läggs ned och istället öppnar en helt ny ÖoB-butik, nära infarten till Astrid Lindgrens värld.

Den nya butiken, som är företagets tredje etablering av det nya miniformatet av varuhuskonceptet, omfattar 1 000 kvadratmeter affärsyta plus en fritidsmarknad om 200 kvadratmeter med trädgårds- och fritidsprodukter.

Den andra butiksöppningen äger rum den 27 maj i Haparanda. Överskottsbolagets nya butik där är placerad i Björka volymhandelsområde tillsammans med bl a Ica Maxi och Jysk.

Inte långt därifrån ligger också Ikea:s nya varuhus, som lockar kunder inte bara från Sverige utan även Finland och i viss mån Ryssland. Butiken i Haparanda är ca 3 000 kvadratmeter stor.

Den 29 maj är det så dags för skånska Ängelholm med en nyetablering på 2 200 kvadratmeter butiksyta, plus en separat fritidsmarknad om 200 kvadratmeter.

De nya butikerna innebär att ÖoB Överskottsbolaget nu tar ett steg framåt och går från totalt 76 till 79 butiker i Sverige.

- Detta är ett led i vår långsiktiga expansion och vårt mål på sikt är att etablera 100 butiker i landet, säger vd Oskar Svensson.

För mer information, kontakta vd Oskar Svensson, Runsvengruppen AB och ÖoB Överskottsbolaget på tel 070-527 79 20.

Om Runsvengruppen AB

Runsvengruppen AB äger och driver några av Sveriges ledande detaljhandelsföretag inom lågprissegmentet. ÖoB Överskottsbolaget är omsättningsmässigt störst inom Runsvengruppen, med ett brett sortiment inom bl a hem och fritid, husgeråd, gör-det-själv, hemelektronik, konfektion och dagligvaror. Inom gruppen finns också några mindre lågpriskedjor. Runsvengruppen, med huvudkontor i Skänninge, har totalt ca 1 500 anställda och omsätter ungefär tre miljarder kr per år med god lönsamhet. Företaget är i stark tillväxt och har ca 85 butiker och varuhus runt om i landet.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom