BXO Solutions AB

Öppen mobilitet - DECT-dödaren

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 14:37 CET

Telefontrådarna klipps, och gamla bärbara telefoner ska kastas ut. Lösningarna för framtiden finns redan idag. BXO Solutions i samarbete med Kavat Vård, MIC Nordic, Phoniro Systems och Viser bjuder in till en informationsträff i Stockholm.

Är du en av de som tänker att "nog måste man väl kunna använda mobilen till annat än bara att ringa med"? Välkommen till vår informationsträff om mobil larmhantering och fri GSM-teknik. Denna lösning kallas ofta för en "DECT replacement" och används för att ersätta DECT-lösningar med en mobil plattform.

I och med PTS kommande beslut så får vi förhoppningsvis se även denna typ av lösningar även i Sverige inom kort. Ni är välkomna att se på den nya PGSM-lösningen (Private GSM) och hur man kan praktiskt kan använda den. Mer finns att läsa på www.mobillarmhantering.se.

Det gamla analoga telenätet monteras nu ned i snabb takt, men vad händer med trygghetslarmen? Vi visar trådlös säkerhet som tar udden av problemet.

Informationsträffen hålls på Kavat Vårds omsorgsboende Brahem, ett av Sveriges modernaste boenden med den senaste mobila tekniken. Kavat Vård har tagit fasta på konceptet Tyst Vårdmiljö och erbjuder en lugn och trivsam boendemiljö, delvis tack vare internsystemet Respect och den mobila larmhanteringen.

Vi presenterar även ett öppet gränssnitt "OPEN IPA" som gör det möjligt att anpassa och integrera snabbare, lättare och mer kostnadseffektivt än med dagens protokoll, som ofta utgörs av ESPA 4.4.4 som nu tappar mycket av sin roll. Det är av stor vikt att det finns öppna gränsnitt mellan leverantörerna. Många pratar om det men vi har det klart. Välkommen att hämta ditt exemplar av OPEN IPA!

Dessutom:

- Mobil larmhantering i en vanlig mobiltelefon i realtid, med färg, ljud och klartext.

- Loggning och larmmottagare med olika rapporter och statistik funktioner.

- Mobiltelefon med larmknapp för ensamarbetare, hemtjänstpersonal odl.

- Tyst vårdmiljö. Phonrio Systems visar upp sitt nya internsystem Respect.

- Phonrio Lock - öppna dörren säkert med hjälp av mobilen.

- RFID, positionerings- och rymningslarm för vårdboendet.

- GSM trygghetslarm - vi visar att det går att klippa kopparn

- Notifier en modern displaylösning via WLAN eller datanät

Välkommen till våra informationsdagar!

OBS! Anmäl ert deltagande till mobilitet2010@mobillarmhantering.se
med namn, företag, mobilnr samt e-post.

Tider :

Den 2 mars 2010 mellan 10 – 15

Den 3 mars 2010 mellan 10 – 15

Lokala färdmedel:
T-bana (röda linjen mot Mörby)

Uppgång - Grev Turegatan

Parkering:
Brahegatan eller Valhallavägen.

Plats:
Brahegatan 47
Plan 8 (längts upp)

Karta:

Öppen mobilitet - Företag i samarbete!

BXO Solutions AB - www.bxo.se

MicNordic AB - www.micnordic.se

Viser AB - www.viser.se

Phoniro Systems AB - www.phonirosystems.se

BXO Solutions är ett utvecklingsföretag som tar fram lösningar för larmhantering. En av våra produkter som på kort tid har fått stor uppmärksamhet är BXO Pager, larmvisning i realtid på vanliga mobiltelefoner. Våra lösningar används idag på ett flertal olika anläggningar, från tillverkningsindustri till vård och omsorg.