CAMPUS ÅRE

Öppet hus SFI Åre den 4:e

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 15:49 CET

SFI  - lär dig svenska i  Åre bjuder in till mingel mat och prat med personal och elever från många delar av världen. Det sker i kafeterian vid Åre Gymnasieskola mellan 1800-2000  på måndag den 4 februari.

- Jag vet att det bjuds på spännande maträtter berättar Martin Söderström rektor för SFI i Åre kommun. Vi har elever från många olika länder som nu bor och lever i vår kommun. Det blir information samt många spännande berättelser och gemensamma erfarenheter att mötas runt. Välkomna till en  trevlig kväll där jag hoppas att många nya kontakter knyts.

SFI - lär dig svenska -  erbjuder undervisning till nyanlända från alla nationaliteter.

Svenskundervisning för invandrare är en grundläggande utbildning i svenska språket, för dem som inte har svenska som modersmål.  Man  kan läsa sfi från och med 1 juli det år man fyller 16 år.

Utbildningen är individuellt anpassad

Utbildningen är uppdelad i fyra kurser (A, B, C och D). Kurserna är anpassade till elevens bakgrund, behov och studiemål. Alla utbildningar inom sfi är gratis och vi tar emot nya elever under hela året

Martin Söderström 0647 162 43

Utbildning är alltid en nystart - vid Campus Åre LärCentrum erbjuds gymnasial vuxenutbildning, yrkeshögskola och universitetsutbildningar -  utbildningar i fjällmiljö.

Sture Karlsson

sture.karlsson@are.se