John Paul Bichard

Öppningsparty och vernissage för Bichard Studios och re-opening för Ateljé O.L.D- studio & showroom

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2014 00:44 CEST

Onsdagen den 21 maj bjuder Bichard Studios och Ateljé O.L.D in till öppningskalas! Det blir rosébjudning, fotoutställning, överraskningar och mingel med en av Sveriges största burlesqueartister Fräulein Frauke, engelska konstnären och fotografen John Paul Bichard och designern och “vintagedoktorn” Linda Larssen, där dem visar vad som händer i deras nya “head quarter” i framtiden.

Sankt Eriksgatan 9 på Kungsholmen, 21 maj, öppet hus mellan kl 17.00 och 20.00

#old_bichard

Bichard Studios är konstnären och fotografen John Paul Bichard och artisten och producenten Fräulein Frauke’s gemensamma företag som fokuserar på deras olika kreativa disipliner. Såväl en fotografi- och konststudio, där magin äger rum igenom kameralinsen, är studion också en plats för storskalig eventproduktion, bland annat av sveriges största liveklubb ”Fräulein Frauke Presents” och den internationellt hyllade Stockholm Burlesque Festival.

Mer info kommer att komma upp på www.bichard.se

kontakt: frauke@frauleinfrauke.com / 0708605057

Ateljé O.L.D  är Kungsholmens lokala “couture skräddare”. Med sin unika atmosfär tar hon dig tillbaka i tiden. Förutom den 50-tals inredda ateljén så kan man som kund beskåda och välja ut från Lindas privata samling av material från svunnen tid . Allt för kunden ska få något unikt och personligt skapat. Linda Larssen , Designern/stylisten/ kreatören syr up och skapar på beställning till dam/herr/barn/hund. Allt ifrån flugor till kostymen och det vardagliga plagget till den glammiga galablåsan och bröllopsdrömmen. Som stans enda “Vintagedoktorn” kan Linda med omsorg  se över dina vintagedarlings för att ge dem en andra chans eller sys om.

Som stylist ger hon rådgivining och stylar kundens look inför ett speciella tillfällen. I Ateljé O.L.Ds showroom finns det en unik utbud av vintage accessoarer som bland annat cirka 500 hattar från 50-talsbutiken, Iris Mode. Med varm omsorg och glimten i ögat har Linda valt ut till sitt showroom ett  fantastiska utbud av vackra och unika ting skapat av  säregna designer/modister och illustratörer.

Ateljé O.L.D står för Unikhet ,historia och kvalité. Med fantasi, skaparglädje och kunskap om sömnad, teknik och som skräddare inom den gamla traditionen, tar O.L.D handarbetet in till 2000-talet och för den vidare in i historien.

Här går drömmar i uppfylles och fantasin blir till verklighet

”The O.L.D look is the new look”

Kontakt: linda@o-l-d.se / 0709547227

Bichard Studios är artisten Fräulein Frauke och konstnären och fotografen John Paul Bichard. Deras mål är att utveckla den Svenska kabaret- och burleskscenen och jobbar både med eventorganisation, driver bland annat "The Stockholm Burlesque Festival" i oktober samt med fotografi och videoproduction.

Ateljé O.L.D är designern, stylisten, “couture skräddare” och "vintagedoktorn" Linda Larsson, som även bloggar för Direktpress och Södermalmsnytt.