Östersundshem

Östersundsbostäder Basket Cup 2012 lockar många

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2012 08:54 CEST

I dag genomförs den klassiska skolbasketturneringen – Minibasket Cup – eller Östersundsbostäder Basket Cup – som den sedan ett antal år kallas i Östersundsområdet. Det är ett stort antal flickor och pojkar i tredje till femte klass som beger sig till Torvalla Sporthall under förmiddagen och spelar enklare matcher, under övervakning av Jämtland Baskets ligaspelare som agerar domare. Hela 25 lag från sex skolor och runt 200 barn deltar. Många är redan bitna basketlirare, medan ett stort antal provar på för första gången.

Sedan förra året har Östersundsbostäder ett treårigt samarbetsavtal med Jämtland Basket som förutom Östersundsbostäder Basket Cup även innefattar bland annat ett basketläger under skolornas höstlov.

-          Det känns viktigt för oss att kunna stödja ungdomsidrotten på olika sätt och framför allt barn- och ungdomsverksamhet inom våra egna bostadsområden. Eftersom den här cupen inte riktar sig mot specifika basketlag utan skolklasser, tror vi att det kan locka fler barn att prova på sporten. Tisdagens basketturnering är helt kostnadsfri för deltagarna. Vi bjuder på Festis och frukt under dagen, säger Bengt Rådman, vd på Östersundsbostäder.

-          I och med att vi förfogar över ett antal professionella basketspelare under säsongen så har vi möjlighet att nå ut till flickor och pojkar i skolan och det brukar vara mycket uppskattade möten. Vi och ungdomsföreningen vill förstås få fler att besöka våra matcher och börja spela basket, säger Jämtland Baskets klubbdirektör, Pecka Johansson.

Östersundsbostäder på Facebook: www.facebook.com/ostersundshem
Östersundsbostäder på Twitter: www.twitter.com/ostersundshem

För mer information:
Bengt Rådman, vd Östersundsbostäder AB, 063-14 04 12, 070-229 31 24
E-post: bengt.radman@ostersundsbostader.se

Pecka Johansson, Jämtland Baskets klubbdirektör, 063-10 85 70, 070-814 79 97
E-post: jamtland.basket@telia.com

Östersundsbostäders uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Vi har ca 5 100 lägenheter och våra nyproducerade lägenheter i kv Rosmarinen är klara för inflyttning. Nytt och Fräscht med balkong, diskmaskin samt tillgång till 100/100 Mbit/s bredband! Bonusboende, vårt seniorkoncept, finns för dig som fyllt 60 år.