Östersundshem

Östersundsbostäder bjuder in till Boendedagen i Vinterparken

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 10:51 CET

Nu på lördag (24/3), klockan 11-14, är det dags för Boendedagen i Vinterparken i Östersund.
– Vi har dukat upp för en familjefest med bland annat fika, ponnyridning, ansiktsmålning, musik och vinterbasket, berättar Östersundsbostäders vd Bengt Rådman, som kommer att finnas på plats för att prata med besökarna.

Just det är en av poängerna med Boendedagen: att komma närmare hyresgästerna och fånga in vad de tycker och tänker om sitt boende. Boendedagen hänger ihop med den kampanj som Östersundsbostäder driver sedan några månader tillbaka.

– I korthet handlar det om att vi samlar in åsikter, både på Facebook och i andra sammanhang – som till exempel Boendedagen, för att sedan ta med dessa i vårt förbättringsarbete, berättar Bengt Rådman och fortsätter:

– Vi vill skapa fler möjligheter till dialog och ge våra hyresgäster chansen att i grunden påverka utvecklingen av Östersundsbostäder. I slutet av april presenterar vi också en helt ny grafisk och kommunikativ framtoning.

Östersundsbostäder, som i samband med förändringen i april även byter namn till Östersundshem, strävar efter ännu högre kvalitet och ännu bättre service.

– Vårt mål är att hyresgästen ska känna hemlängtan. Och arbetet slutar inte i april, det här är ett ständigt pågående förbättringsarbete, säger Bengt Rådman.

Programmet för Boendedagen i Vinterparken, 24/3 klockan 11-14:
• Fika
• Musik med Martin Kjellerstedt
• Ponnyridning och ansiktsmålning
• Vinterbasket med Jämtland Basket
• Slagskottstävling i ishockey och pjäxkastning
• Lämna in gammal lampa – bli ägare till lågenergilampa
• Döp Östersundsbostäders kundtidning – vinn biljetter till Yran, Vinterbadet och bio.

Östersundsbostäder på Facebook: www.facebook.com/ostersundshem
Östersundsbostäder på Twitter: www.twitter.com/ostersundshem

För mer information:
Bengt Rådman, vd Östersundsbostäder AB, 063-14 04 12, 070-229 31 24
E-post: bengt.radman@ostersundsbostader.se

Östersundsbostäders uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Vi har ca 5 100 lägenheter och våra nyproducerade lägenheter i kv Rosmarinen är klara för inflyttning. Nytt och Fräscht med balkong, diskmaskin samt tillgång till 100/100 Mbit/s bredband! Bonusboende, vårt seniorkoncept, finns för dig som fyllt 60 år.