Östersundsflyg AB

Östersundsflyg i unikt samarbete med Malmö Aviation

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 11:27 CET

Östersundsflyg och Malmö Aviation har i dagarna inlett i ett unikt samarbete som gör Bromma till ett ännu attraktivare val för inrikesresenären. Genom ett gemensamt biljettförsäljningsnät blir ännu fler linjer bokningsbara direkt genom resebyråerna. För resenären innebär det fler möjligheter att resa tidseffektivt mellan Östersund och ännu fler orter i Sverige. Bromma flygplats utformning möjliggör ett byte mellan ankommande och avgående flyg på endast 20 minuter.

"Genom samarbetet förstärker Östersundsflyg sin produkt och sitt linjenät och vi blir ett ännu bättre alternativ även för resenären som ska vidare till andra orter än Stockholm" säger Magnus Trense, chef på Östersundsflyg. "Malmö Aviation är en partner jag är stolt över att arbeta med, de har en mycket bra produkt som våra resenärer kommer att uppskatta."

"Samarbetet förstärker våra produkter och linjenätet, Bromma blir en central knutpunkt och en verklig utmanare till Arlanda och SAS flyglinjer som hittills har haft monopol på linjenätet. Vi vill konkurrensutsätta marknaden och därmed gynnas resenärerna pris-, miljö- och bekvämlighetsmässigt. Tillsammans täcker vi i stort sett de viktigaste flygplatserna i Sverige", säger Magnus Trense.

Det är mycket smidigt att byta flygplan på Bromma flygplats. Resenären kan utnyttja en transferdörr och på så vis ta sig direkt till gaten där nästa flyg avgår, utan att passera säkerhetskontrollen.

Malmö Aviation trafikerar Göteborg, Malmö och Umeå medan Sverigeflyg, där Östersundsflygingår, trafikerar Ängelholm, Växjö, Ronneby, Visby, Kalmar, och Sundsvall.

Biljetterna säljs genom resebyråer och är bokningsbar från och med nästa vecka.

Östersundsflyg är den lokala prispressaren som genom sin etablering på sträckan Östersund-Bromma med låga priser och många avgångar bidragit till att Östersunds flygplats är en av få inrikesdestintationer som ökar sitt passagerarantal. Ett av delmålen för Östersundsflyg är på kort tid således uppfyllt och det är en god grund för de lokala delägarnas huvudmål "att utveckla regionen"