Svenska Orienteringsförbundet

Östkraft satsar på O-Ringen 2007

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2007 11:49 CET

O-Ringen och Östkraft har tecknat ett ettårigt samarbetsavtal för O-Ringen 2007. Det innebär att Östkraft finns med som tävlingssponsor när O-Ringen avgörs i Mjölby 22-27 juli i år.

Östkraft AB, som är ett el- och telefonibolag med 212 000 kunder över hela Sverige kommer inom ramen för samarbetet ge möjligheten för O-Ringen att nyttja tjänster inom miljövänlig el, fjärrvärme, telefoni och renhållning som Östkraft och dess lokala ägarbolag Tekniska Verken och Mjölby Svartådalens Energi har i sin verksamhet.

- Vanligtvis är vi återhållsamma med sponsringssatsningar. Men för oss är det naturligt att stödja detta arrangemang eftersom vi gärna vill stödja idrottslivet och bidra till lokala satsningar. Dessutom kommer uppmärksamheten runt O-Ringen förhoppningsvis vara god reklam för vår stad, säger Jonny Cammerfjord, MSE, ansvarig för samverkan med O-Ringen.

När Sveriges största idrottsäventyr genomförs kommer Mjölby att fördubbla sitt invånarantal, så Östkrafts kunskaper och resurser kommer väl till pass för arrangören och i deltagarna.
- För O-Ringens del betyder samverkan med Östkraft och dess ägarbolag i Östergötland oerhört mycket då miljövänlig el, uppvärmning av vatten samt renhållning är viktiga faktorer för oss under tävlingarna, säger Johan Lilliecreutz, marknadsansvarig för O-Ringen 2007.

Jonny Cammerfjord, Östkraft.

Tele: 0142-855 82 eller mail jonny.cammerfjord@mse.se
Johan Lilliecreutz, O-Ringen 2007.

Mobil: 0708 91 93 00 eller mail johan.lilliecreutz@cma.nu

Svenska Orienteringsförbundets presskontakt