Lemontree Enterprise Solutions AB

Östra Göinge valde Lemontree och eGo

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 16:00 CEST

Östra Göinge har under 2012 och början av 2013 undersökt marknaden för att ersätta sitt nuvarande dokument- och ärendehanteringssystem. Valet föll efter utvärderingen på Lemontree och eGo som baseras på produkten Public 360º.

En helhetslösning för modern e-förvaltning och gedigen erfarenhet av offentlig verksamhet var avgörande kriterier när Östra Göinge valde Lemontree och lösningen eGo.

eGo ger Östra Göinge en enkel, öppen och smart informationshantering. Lemontree kommer under hösten implementera eGo hos kommunen och genom att använda eGo kan Östra Göinge standardisera kommunens gemensamma processer. Samtidigt uppfyller eGo kommunens krav på en kvalitativ dokument- och ärendehantering.

”Vi känner att vi har gjort ett bra val av både lösning och leverantör och att detta är en lösning vi kommer ha nytta av i många år”, säger Kerstin Wanstadius på kommunen.

eGo är en helhetslösning för modern e-förvaltning som kan levereras som tjänst i molnet eller installeras för drift i egen regi. Lemontree baserar eGo på både egna produkter och partnerprodukter från Software Innovation och Inera.

För ytterligare information:
Thomas Martinsson, vd och grundare på Lemontree, +46 704 401 481, thomas.martinsson@lemontree.se

Om Lemontree

Lemontree levererar IT lösningar för integrerad och automatiserad informationshantering för att förbättra våra kunders verksamhet. Vi hjälper våra kunder att nå resultat genom att förenkla
det som är svårt och ta bort det som tar tid.
Lemontrees framgång är starkt förknippad med vår kompetens och förmåga att skapa färdiga lösningar baserade på ledande produkter från våra partners. Lemontrees kunder finns främst bland
teleoperatörer, offentlig sektor, bank och försäkring i Sverige och Norge.

Vårt varumärke är viljan och förmågan att anstränga oss utöver det vanliga. Vårt snabbt ökande antal kunder och personal är beviset för att vår blandning av strategi, teknik och engagemang är skillnaden som gör skillnaden. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Fler än 100 engagerade medarbetare jobbar på våra kontor i Stockholm och Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.