Majemaförlaget AB

Öva hemma-häften, ett stöd till skolföräldrar

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2014 15:49 CEST

Många skolföräldrar söker konkret stöd för att ta ansvar och engagera sig i sina barns skolgång. Nu kommer Majemaförlaget ut med 4 arbetshäften för barn i åldern 8-10 år, fyllda med roliga uppgifter samt handfasta tips för föräldrar.

Med Majemaförlagets serie Hej Skolan! byggs en brygga mellan hemmet och skolan i form av böcker till både skolföräldrar och deras barn.

Öva hemma eller läxors vara eller icke vara är en het potatis. Att göra skolarbete på fritiden är det rätt eller fel? Drar man paralleller till idrottsvärlden så är det den som tränar mest som är bäst. Vad är det som gör att vi tänker att skolan bär allt ansvar för träningen när det gäller läsning och matematik? Säger Weronica Halldén VD på Majemaförlaget.

Öva hemma-häftena får barnen färdighetsträning i svenska och matematik och befäster de grundkunskaper som lagts i skolan. De nationella proven kommer i årskurs tre, då kan dessa häften vara bra att öva upp eventuella svagheter i. Övningarna utgår från läroplanen Lgr11, så föräldrarna kan känna sig trygga med att barnen jobbar ”kvalitetsäkrat”.

”Öva hemma-häftena kan köpas på Majema.se/foraldrar för 52:-styck.

Majemaförlaget har utvecklat läromedel för F-6 sedan 1982. Hej skolan! är Majemas bokserie för skolföräldrar som vill stötta och engagera sig i sina skolhjältar. Med tydlig pedagogik, roliga illustrationer och handfasta tips till föräldrarna blir Hej skolans böcker och populära Facebookgrupp en behövlig diskussionsplattform mellan hemmet och skolan.