Distriktsläkare.com

Över 1 500 läkare nu med i läkarnätverket Distriktsläkare.com

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2014 11:05 CEST

Läkarnätverket Distriktsläkare.com har nu över 1 500 läkare från hela Sverige som medlemmar.

- Nätverket har fortsatt att växa via spridning från mun till mun mellan läkare och gensvaret från läkare över hela Sverige har varit enormt positivt! Många uppskattar möjligheten att kunna diskutera medicinska frågor i vårt forum och att få en större kontaktyta med läkare från andra delar av Sverige säger Magnus Ängslycke, själv allmänläkare och grundare av nätverket.

Målet med nätverket är att samla alla läkare i primärvården i Sverige på en och samma plats för att underlätta diskussioner kring hur man behandlar olika sjukdomar och frågor kring arbetsmiljö, lön och utbildning. Över 20% av alla läkare i primärvården är nu medlemmar.

- Distriktsläkare.com har två syften, att skapa ett diskussionforum för läkare i primärvården och att samla så mycket relevant medicinsk information som möjligt på en plats. Som läkare behöver man snabbt kunna uppdatera sig, och detta behov är extra stort hos oss i primärvården.

Nya medicinska artiklar skrivs varje vecka och innehållet fokuserar på sådant som är användbart som kliniskt aktiv läkare på en vårdcentral. Antalet besökare växer stadigt och inför hösten planeras flera nya funktioner på webbplatsen.

Distriktsläkare.com är ett medicinskt nätverk som samlar Sveriges allmänläkare. Nätverket byggs helt och hållet av läkare i primärvården och innehåller en mängd medicinska riktlinjer samt möjlighet att diskutera medicinska frågor enkelt. Medlemskapet är kostnadsfritt och ger läkaren snabb kontakt med över 27% av alla läkare i primärvården via webbläsare, surfplattor och mobiltelefoner.

Distriktsläkare.com arbetar också med utbildningar för läkare i primärvården, med både fysiska träffar och digitalt kursinnehåll.