Qoola Qvinnor Business

Över 100 kvinnor drar till Kroatien för att nätverka och vässa sitt företagande!

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 23:24 CEST

Qoola Qvinnor är ett nätverk som drivs med den goda intentionen att om vi delar med oss så får vi så mycket mer tillbaka. Den starka tillväxten visar på ett lysande koncept. För andra året i rad arrangeras nu en “Sharing is caring -konferens” där syftet är att kvinnor skall bli ännu bättre på att driva sina företag samt finna balans mellan arbete och fritid.

Kvinnor idag är helt suveräna på att “connecta” och samarbeta, säger entreprenören och eventskaparen Siv Thuresdotter. Med tanke på att detta har varit männens domäner i alla tider, så är det häftigt att se hur kvinnorna nu tar sig fram genom att bygga nätverk och utveckla samarbeten som gynnar deras företagande.

Den snabba utvecklingen på Internet och sociala medier de senaste åren öppnar upp för nya branscher. Och många kvinnor tar möjligheten att förverkliga sina affärsidéer genom att starta upp företag på webben då det ger frihet att jobba hemifrån. Eller var du nu föredrar att sitta och jobba. Kanske på en ö i Medelhavet, som några av våra medlemmar gör, berättar Siv, som sedan 2010 driver nätverket Qoola Qvinnor.

Med anledning av att många är soloföretagare är det ännu viktigare att nätverka. Det gynnar ingen att sitta på hemmakontoret och isolera sig, menar Siv. I ett nätverk kan du träffa andra i samma situation för att byta idéer och erfarenheter. Och som extra bonus kan du finna samarbetspartners och tillsammans paketera tjänster och produkter som gör att ni tillsammans når ut ännu bättre.

Qoola Qvinnors medlemmar är småföretagare med gedigen kunskap och kompetens - det tar vi tillvara på, säger Siv. Förutom att erbjuda en aktiv mötesplats on-line, så ger vårt koncept win-win på många plan, ex via inspirationsdagar, temaluncher och nätverksträffar. Vi har idag en ständig kö av skickliga föreläsare som är redo att hålla föredrag på våra olika event.

2013 arrangerade nätverket sin första konferens utomlands med exakt 100 deltagare. Och inför årets resa är intresset ännu större än i fjol.

- Jag har blivit fullständigt bombarderad av förfrågningar, berättar Siv. Många har hört talas om resan och nöjda deltagare är den bästa reklamen. Detta är ett av årets absolut bästa nätverkstillfällen, en verklig höjdpunkt som förenar både nytta och nöje!

Nu laddar vi för höstresan till Biograd och tack vare att så många delar med sig av sina kunskaper så kan vi erbjuda ett fullspäckat program med över 40 programpunkter inriktat på företagande/entreprenörskap och hälsa/friskvård. Även minimässa och modevisning står på schemat.

Ett magnifikt smörgåsbord av aktiviteter kommer att dukas upp - det är bara att ta för sig av godbitarna, avslutar Siv.

För kontakt:
Siv Thuresdotter
Grundare och Vd Qoola Qvinnor
tel: 0702-919648
siv@qoolaqvinnor.se
www.QoolaQvinnor.se

Mer info om Framgångsresan och bokning:

Nätverket Qoola Qvinnor växer konstant, och det genom att fortsatt inspirera och motivera kvinnor både i Sverige och utanför landets gränser. Sedan 2012 arrangerar vi  nätverksträffar och i Stockholm, Göteborg, Eskilstuna, Västerås, Jönköping, Kungsbacka mfl. orter runt om i landet. Qoola Qvinnor är idag det största kvinnliga affärsnätverket på sociala medier med sina snart 20 000 gillare på Facebook, samt 25 grupper med lokal förankring ute i landet.