Nymobil.se

Över 1000 plagg till Malmös hemlösa!

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 23:32 CET

Nymobil.se och Skåne Stadsmissions kampanj att samla in kläder till hemlösa blev en stor succé! Under kampanjen som pågått under hösten och vintern har Nymobil.ses kunder tillsammans samlat in över 1000 plagg till de hemlösa i Malmö!

Plaggen, som samlats in i Nymobil.ses butiker på Hansagallerian och Entré köpcenter i Malmö, kommer nu att delas ut av Stadsmissionen. För att uppmuntra till den goda gärningen fick kunderna 100 kr rabatt på valfri produkt hos Nymobil.se - om de lämnade kläderna i butiken. Tack vare alla kunder som skänkte allt från skor till vinterrockar får Malmös hemlösa nu nya kläder.

Det finns i Malmö nästan tusen personer som är hemlösa och med denna insats kommer alla kunna få minst ett nytt klädesplagg. En gåva som kan behövas så här års. Efter en kall vinter är behovet av nya kläder för att ersätta de utslitna gamla som störst.

Nymobil.se, Skåne Stadsmission och Malmös hemlösa skänker ett stort tack till alla de som på ett eller annat sätt bidragit till kampanjens succé.

För mer information kontakta PR-ansvarig:
Richard@nymobil.se