GF Kroppskultur

Över 170 lag till Junicupen 2016

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 09:50 CEST

Nya Junicupen som vi gärna vill kalla den efter 1 års uppehåll ser ut att nå över våra interna mål i och med att Vi nu har över 170 lag anmälda. Vi har utvecklat den till en modern turnering som går av stapeln inne i stan med spelplaner på Rimnersområdet och logi på skolorna. Genom att förlägga turneringen på dessa områdena så skapar vi naturliga flöden av människor genom centrum och med dessa flöden så får Vi omsättning i affärer, caféer, restauranger och Vi hoppas att detta kan bidra till en bra sommar. Det kommer många lag från våra nordiska grannländer och det kommer helt klart att bli en fantastisk helg för alla inblandade.

Vi tror och hoppas på ett lyckat arrangemang som gör att vi nästa år når över 200 anmälda lag i JC.

En anrik handbollsförening med långa traditioner som nu vill förändra och skapa nya förutsättningar för medlemmar, affärspartners och supportrar. Idag är det ca 650 medlemmar men ambitionen är att stadigt växa men man måste växa med omsorg. Några av våra främsta mål är att skapa en arena för företagare där det blir affärer, ha rätt värderingar där alla är lika välkomna oavsett förutsättningar, ett föredömligt ledarskap och en god relation med Media.