Eu kandidat Johan Olson

Över 45.000 har nu skrivit upp sig till EL-pris upproret!

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2011 15:17 CET

På drygt 3 veckor har över 45.000 personer anmält sitt stöd till El-pris upproret!

"Vi är mycket tacksamma för att folk engagera sig i så viktig fråga för både privatpersoner och svenska företag", säger Johan Olson

Maud Olofsson sa att elpriset inte är så farligt om man bara tilläggsisolerar och byter till 3glas fönster. Därför kan Sverige öka exporten enl. henne.

Tvång från EU?

”Ingen medlemsstat i EU får vara en ensam energi-ö efter 2015, eller se sin energiförsörjning äventyras av brist på lämpliga kontakter”, lyder utkastet till slutsatser som EU-ledarna förväntas klubba.

”Energisolidaritet” är ordet som Bryssel försöker pränta in i EU:s regeringar", utdrag ur E24 tidigare idag.

Att Regeringen och riksdagen talar sig varma för ökad export och med alla medel försöker få oss att förstå att det är bra för Sverige bygger inte på övertygelse utan på tvång.

När man gav bort 70% av självbestämandet till EU var detta en av de delar som följde med!

Nu har vi ingen makt att stoppa kraven från EU att vi skall solidariskt sälja billig el till våra EU vänner.

"Jag tycker det är snett när vi i Sverige skall behöva sälja ut en nödvändig resurs till våra EU vänner. Även om jag gärna ser samarbete inom EU så anser jag inte att detta är ett område där vi skall exportera mer än vad vi själva gör av med. Det överskott vi ev. har delar jag gärna med mig av men jag kan inte acceptera att våra egna medborgare måste frysa och att våra svenska företag måste stänga för att de inte kan få lönsamhet p.g.a. elpriset! Det skadar i förlängningen inte bara företagen utan också arbetstillfällen och samhället i stort! Vi konstaterar bara att NU räcker det!", säger Johan Olson som tidigare kandiderat både till EU parlamentet och Sveriges Riksdag för det blockoberoende partiet Junilistan.

El-pris upproret är ett ideel engagemang som startats av Johan Olson som tidigare kandiderat både till EU parlamentet och Sveriges Riksdag för det blockoberoende partiet Junilistan.