Pixbo Wallenstam Innebandy

Över 8 000 biljetter sålda

Pressmeddelande   •   Dec 28, 2009 20:01 CET

På söndag den 3 januari invigs Gothia Innebandy Cup i Scandinavium. Direkt efter invigningen blir det ett prestigemöte i Svenska Superligan mellan Pixbo Wallenstam och Caperiotäby. Till arrangemanget har redan 8 168 biljetter sålts*.

- Vi vill genom vårt engagemang kring detta arrangemang bidra till att flytta fram innebandyns positioner. Med andra ord försöka få nya intressenter att få upp ögonen för Sveriges roligaste idrottsupplevelse, säger Ulf Widell, Förbundschef för Göteborgs Innebandyförbund.

Föregående år följdes arrangemanget av den rekordstora publiken om 8 922 åskådare. Widell fortsätter: - Bara under matchdagen förra året såldes närmare 1 000 biljetter. Vi väntar oss ett liknande intresse detta år, och har därför redan beslutat om att inte skärma av arenans ena kortsida, vilket gjorts vid tidigare innebandyarrangemang i Scandinavium. Detta ökar nu möjligheten för ännu fler att följa arrangemanget live.

Arrangörer är Gothia Innebandy Cup/BK Häcken, Göteborgs Innebandyförbund och Pixbo Wallenstam Innebandy.

* = varav ca 5 500 biljetter till de deltagare i Gothia Innebandy Cup som är berättigade till Gothia Card.

Hålltider söndag 3 januari:
14.00 Scandinaviums biljettkassa öppnar - Förköp via 031-811020 eller ticnet.se
15.30 Insläppet öppnar
16.00 Div. 1 herrar: Lindås Waves - Hide-a-Lite Mullsjö
18.30 Invigning Gothia Innebandy Cup 2010
19.15 Svenska Superligan: Pixbo Wallenstam - Caperiotäby
21.30 Avslutning

Bästa publiksiffror för Svenska Superligan:
8 922 Pixbo Wallenstam - Helsingborg 090104
7 863 Pixbo Wallenstam - Storvreta 080103
7 748 Pixbo Wallenstam - Warberg 041107
6 478 Pixbo Wallenstam - Jönköping 060105

Bästa publiksiffra för div. 1 herrar:
1 853 Lindås - Landskrona 090104

Föranmälan
Pressackreditering görs till event@pixbo.se

Ytterligare kommentarer:
Lena Rönnefors, turneringsledare Gothia Innebandy Cup, tfn 0707-88 71 10
Magnus Nilsson, ordförande Pixbo Wallenstam Innebandy, tfn 0733-25 43 01
Ulf Widell, förbundschef Göteborgs Innebandyförbund, tfn 0733-25 43 00

Mer information:
www.gothiainnebandycup.se
www.gibf.se
www.pixbo.se
www.lindaswaves.se
www.scandinavium.se
www.ticnet.se

Pixbo Wallenstam Innebandy deltar med sina dam- och herrlag sedan många år i innebandyns högsta serier med framgångsrika resultat. Föreningen bedriver även en omfattande ungdomsverksamhet med över 900 medlemmar och 50 seriespelande lag med bas i Mölnlycke, Härryda kommun.