StorySide

Övningar på ett ögonblick!

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 09:08 CET

Tänk på alla ögonblick i livet som går ”förlorade” – när man fastnar i trafiken, blir stående i kön eller sitter av ett långtråkigt möte. Eller alla de stunder som man ”slösar bort” – genom att gå på tillställningar man inte uppskattar, arbeta när man inte kan koncentrera sig eller slötitta på ännu ett TV-program före läggdags. Så har vi alla dessa ”förstulna ögonblick” – alla de gånger vi passar på när ingen ser – och fönstershoppar, surfar på nätet eller bara fingrar på mobiltelefonen. Och sedan alla andra stunder, alla ögonblick mellan ögonblicken. Tänk om alla dessa tillspillogivna ögonblick i själva verket ruvar på oanade möjligheter?

Minimeditationer erbjuder dig som läsare en serie enkla övningar som alla har sin grund i olika meditationstekniker. Övningarna är tänkta som en hjälp för dig att först och främst lägga märke till ögonblicket, att vara i ögonblicket och dra nytta av ögonblickets oerhörda potential. Alla dessa övningar är så enkla, behändiga och snabbt genomförda att du kan göra dem på en ynka minut. Gradvis blir de sedan dessutom allt kortare tills de slutligen, tids nog, inte tar någon tid alls!

Lyssna på ett smakprov här!

Titel: Minimeditationer
Författare: Martin Boroson
Översättare: Erik Nisser
Uppläsare: Susanna Lundbladh
Innehåller: 4 CD
Speltid: cirka 5 tim
ISBN: 978-91-7036-510-2
ISBN MP3: 978-91-7036-511-9
Utkommer: 25 jan

Till StorySides hemsida

StorySide är ett av de ledande förlagen på ljudboksmarknaden i Sverige.
Vi erbjuder den bästa underhållningen och litteraturen i ljudform.

StorySide AB | Regeringsgatan 86, 111 39 Stockholm | Tel. 08-411 39 40