Officeline

Officeline löser transportproblem under Stockholm Design Week 2014

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2014 10:00 CET

Vid årets upplaga av Stockholm Design Week behöver man inte längre köa till taxi eller förlita sig på kommunala färdmedel för att ta sig från Stockholmsmässan och mellan viktiga showrooms, events och cocktailpartyn inne i centrala Stockholm.

Officeline bjuder under 3-7 februari in deltagare och besökare att kliva på någon av de två svartmålade Officelinebussar som avgår kl 16:30 och kl 17 från Stockholmsmässans huvudentré. Väl inne i stan kör bussarna fram till kl 23 i cirklar mellan showrooms och events, noggrant utvalda från Stockholm Design Weeks program. På bussen kan du njuta av dryck, bra musik och passa på att prata med någon av Officelines medarbetare.

– Vi har sedan Officeline startades 1984 genom nytänkande och ständig utveckling av våra arbetsstolar verkat för att folk ska kunna sitta så bekvämt och ergonomiskt riktigt som möjligt. Därför känns det självklart att kunna erbjuda en smidig och skön bussfärd mellan de olika aktiviteterna under Stockholm Design Week, säger Lennart Tranback, vd för Officeline.

Officelines nyheter på mässan
Officeline ställer även ut på Stockholm Furniture Fair (monter A39:30) och lanserar där en nyutvecklad mekanism till arbetsstolarna i Höganäs+serien. Den nya mekanismen ger ett elegantare utseende och innebär ett helt nytt sätt att justera ryggstöd och sits. Ergonomin står i centrum och inpiduella säten, ryggar och tillbehör kan kombineras på sammanlagt 20 736 olika sätt.

På mässan kommer Officeline även att presentera Vicki, en stapelbar besöks- och konferensstol med inpiduellt rörlig sits och rygg. Stolen är följsam och responsiv mot kroppens små rörelser och ger ett aktivt stöd för sittande vid konferenser och andra längre sittningar.

Officeline tillverkar innovativa arbetsstolar med hög kvalitet och god ergonomi. Sedan starten 1984 har vi målmedvetet arbetat med att utveckla och skapa ett bättre sittande, något som visat sig betydelsefullt för att minska risken för arbetsskador. Officeline förvärvade under 2010 Höganäsmöbler, ett familjeföretag som funnits sedan 1957, och har sedan dess stolt kunnat utöka verksamheten genom fabrikslokalerna i Höganäs i västra Skåne.