Chevrolet

Officiella priser för Camaro 2014 – Fortfarande flest Hk per krona

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 11:41 CEST

-  2012 års mest sålda sportbil i Sverige får nu en facelift

-  Definitionen av muskelbil, flest hästkrafter per krona

-  Chevrolet MyLink, ständigt uppkopplad med mobilen

Den nydesignade Chevrolet Camarons priser är nu officiella och säkerställer muskelbilens ohotade förstaplacering i kategorin ”Flest hästkrafter per krona”. Priserna startar från otroliga 387 000 SEK och då får man en, i princip, fullutrustad Coupé med manuell växellåda.
Vill man däremot ha en cabriolet med automat landar priset på 455 000 SEK.
De första bilarna levereras redan i slutet av september.

2014 års modell har genomgått en omfattande facelift, som inte bara gett bilen en mer aggressiv framtoning utan också tillfört bättre aerodynamik, stabilare väghållning och effektivare kylning.

Camarons front är nu lägre och bredare och gälarna på huven ser till att bilen både andas bättre och får ett hårdare marktryck. Bakändan följer stilen och har fått en mer aerodynamisk bagagelucka tillsammans med en undre diffuser, allt för en förbättrad väghållning och sportigare look.

Likt tidigare huserar en 6.2 liter stor V8 under huven på antingen 432 Hk med en manuellt 6-växlad ”Short-throw” eller 405 Hk med en 6-växlad automatlåda inkl. rattpaddlar. Bilar
med automat har möjligheten att under lägre ansträngning stänga av fyra av åtta cylindrar och på så sätt spara bränsle. Allt sker automatiskt på bara några millisekunder.

Nytt för 2014 är också Chevrolets avancerade audiosystem, MyLink, som innehåller en 7” stor touch display med full uppkoppling mot mobiltelefonen och backkamera. Ingår gör även den nya ”Heads-up displayen” i fullfärg. Som tillval finns ett Navigationssystem.

Övrig interiör har likt föregående år full fokus på sportkänsla. I år kan man dessutom välja till läderklädda el-sportstolar från Recaro*.

Nya Chevrolet Camaro 2014 går redan nu att förbeställa hos återförsäljare runt om i Sverige.

*Endast för Coupémodellen.

PRISER:
Coupé Manuell - 387.000 SEK
Coupé Automat - 407.000 SEK
Cab Manuell - 435.000 SEK
Cab Automat - 455.000 SEK

TILLVAL I URVAL:
Metallic - 8.000 SEK
Navigation - 8.000 SEK
Sollucka - 10.000 SEK
Recarostolar - 16.500 SEK

Chevrolet grundades i Detroit 1911 och är den fjärde största biltillverkaren i världen med en försäljning på nästan 5 miljoner fordon i mer än 140 länder. Chevrolet erbjuder bränslesnåla bilar med
kraftfull prestanda, uttrycksfull design, hög kvalitet och Chevrolet MyLink.
Det europeiska modellutbudet består av bland annat de små citybilarna Spark och Aveo, den lilla Trax SUV, den kompakta Cruze, familjebilen Orlando, den kompakta Captiva SUV, mellanklassbilen Malibu, de legendariska sportbilarna Camaro och Corvette samt elbilen Volt med lång räckvidd. Mer information finns på www.chevroleteurope.com och www.media.chevroleteurope.com