Liros Skandinavia AB

Offshore - Nya marina knivar från Wichard

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2016 15:03 CET

Under närmare 50 år har Wichard varit synonymt med seglarknivar. Nu lanseras en ny marin fällkniv, Offshore, speciellt utformade med segling och båtliv i fokus. Offshore har ett ergonomiskt handtag med parerstång och mjukt grepp i tre olika färger och rostfritt blad i specialstål.

Offshore-serien är den ultimata seglarkniven, för den som tar sitt båtliv på allvar. Öppnas smidigt med enhandsgrepp, har säkerhetsspärr för bladet och är utrustade med handledsrem. Bladets konstruktion, styrka och skärpa är lämpad för all typer av rep och linor.

Offshore finns i två modeller och tre färger, varav en färg är fluorescerande i mörker. Modell 1011 har ett delvis sågtandat knivblad. Modell 1012 har samma typ av knivblad och dessutom en kombinerad schackelöppnare/märlspik/flasköppnare. Knivblad i rostfritt stål Sandvik 12C27. Färger: orange/svart, blå/svart och fluorescerande gul/svart.

Rek pris från 450:- inkl moms

För ytterligare information kontakta:

LIROS Skandinavia AB

info@lirosropes.se

www.lirosropes.se

Välkomna till LIROS - "Unlimited Rope Solutions"

Tågvirkesleverantören LIROS grundades av familjen Rosenberger för 160 år sedan. Det är ingen tillfällighet att LIROS-tågvirke används i Olympiska Spelen, America’s Cup, Volvo Ocean Race, Match Tour worldwide och i många andra sammanhang där det är världsstjärnor och professionella seglare som själva väljer den finaste utrustning de kan tänka sig.