Your Vanity Business

OFRA Cosmetics Long Lasting Liquid Lipstick "Brickell" Nominerad i Swedish Beauty Awards 2019!

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2019 11:03 CET

Vårt 100% Veganska varumärke OFRA Cosmetics har med sitt Long Lasting Liquid Lipstick "Brickell" chansen att vinna Swedish Beauty Awards 2019 i kategorin "Årets Läpprodukt"

Swedish Beauty Awards arrangeras av KoHF (Kosmetik & hygien företagen) som är en branschorganisation för företag som importerar, tillverkar eller marknadsför kemtekniska konsumentprodukter som kosmetik och hygienprodukter, tvättmedel och rengöringsmedel. Organisationen har närmare 150 medlemsföretag.

Swedish Beauty Awards är Sveriges största och mest prestigefyllda tillställning för skönhet och kosmetik. Varje år i april följer hela skönhetsbranschen, som omsätter cirka 20 miljarder kronor* bara i Sverige, de svenska nomineringarna av det senaste årets produkter.

Vi är otroligt glada över att OFRA Cosmetics fått denna ärofyllda nominering, det innebär att de riktigt kunniga inom skönhet i Skandinavien fått upp ögonen för det högkvalitativa varumärket.

Vi lanserade OFRA Cosmetics i Skandinavien i maj 2016 och varumärket har mottagits mycket väl av både konsumenter och press och fått många fina recensioner och omnämnanden.

OFRA Cosmetics säljs numera hos de flesta av de stora aktörerna inom skönhet i Skandinavien.

YV Business AB is the Authorized Scandinavian agent for exclusive Cruelty Free / Vegan beauty brands OFRA Cosmetics, Bellami Hair, Nailhur, LASplash, Crownbrush, Long Lashes and Dr Botanicals.

B2B sales in Sweden, Norway, Finland & Denmark. Members of KoHF.