Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar (RBU)

Ohly, Westerberg och Johansson till RBU i Almedalen 2009

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 06:12 CEST

Den 1 april meddelade Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar (RBU) stolt att vi som första organisation utanför de politiska partierna hade förärats en alldeles egen dag i Almedalsveckans inledning. Vid närmare kontroll har denna uppgift dessvärre visat sig inte vara helt i överensstämmelse med det officiella programmet för Almedalsveckan. Vad vi däremot med säkerhet kan bekräfta är:

- att RBU i sommar medverkar i Almedalsveckan för fjärde året i rad,

- att vi gör det med årets viktigaste fråga, nämligen arbete och annan meningsfull sysselsättning för unga med rörelsehinder och

- att Almedalens mest intressanta seminarium kommer att äga rum på Strand Hotel tisdagen den 30 juni under medverkan av Bengt Westerberg, Lars Ohly (v) och Kenneth Johansson (c) m fl.

Vi hoppas att Almedalsveckans ledning till nästa år ser över möjligheterna att faktiskt ge RBU en officiell dag. Och i väntan på sommarens politikervecka är vi mycket glada att kunna bjuda in till konferens och RBU-dagar i Umeå den 15-16 maj. Mer information finns på www.rbu.se. Välkommen!