Bulls Press

OK FÖRLAGET I SAMARBETE MED BULLS PRESS

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 14:31 CEST

"Motorblocket" - högoktanigt motormaterial från Sveriges ledande motorförlag till dagstidningarnas webbplatser.

Nyheter, reportage, provkörningar, tester. Med "Motorblocket" får lokal- och regionaltidningar tillgång till ett unikt motormaterial för sina websajter.

OK Förlaget AB och Bulls Press AB inleder samarbete om att leverera högkvalitativt webbinnehåll till Sveriges lokala och regionala dagstidningar. Tack vare OK Förlagets bredd med flera biltidningar, två mc-tidningar och en nystartad tidning om husbilar och husvagnar lämnas inga vita fläckar på motorkartan.

- Alla dagstidningar efterfrågar professionellt motormaterial, säger Johan Svensson som är chef för Bulls Press New Media. Med "Motorblocket" kan vi tillgodose i stort sett alla önskemål och intresset från dagstidningarna är redan stort.

- Samarbetet med OK Förlaget är ett led i vår satsning på "Revenue Generating Content" som levereras direkt till tidningarnas publiceringsplattformar, för att driva tidningarnas annonsaffär, såväl lokalt som nationellt. Med "Motorblocket" levererar vi nu fem innehållskoncept och fler är under utveckling, säger Tord Steinsvik som är VD för Bulls Press.

Flera av OK Förlagets egna hemsidor är nyhetsdrivna, vilket nu även kommer lokala och regionala dagstidningar till gagn. Dessutom djuplodande tester av såväl nya bilar, motorcyklar, husbilar och relaterade produkter tillsammans med äkta läsglädje i resereportage, konsumentartiklar, nostalgi, äventyr och upplevelser.

- Våra journalister är vana att skriva för mycket kräsna läsare och det känns roligt att kunna erbjuda vårt material till en ännu bredare publik, säger Nils-Eric Frendin som är förlagschef på OK Förlaget.

Ansvarig för samarbetet hos OK Förlaget är Eric Lund.

Fakta
Bulls Press har sedan 1929 varit ledande inom syndikering av redaktionellt material. I dag har Bulls Press nio kontor i Norden, Baltikum, Polen och Tyskland.

OK Förlaget ger ut Vi Bilägare, Automobil, Klassiker, Bike, MC-Nytt, Husbil & Husvagn, Allt om Miljöbilar, Riksettan och Begköpguiden.

Johan Svensson
Head of new media