Dorunner AB

OKQ8 blir officiell samarbetspartner till Årets Hantverkare och Hantverkargalan!

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2016 15:01 CET

Tävlingen Årets Hantverkare engagerar årligen tusentals bygg-, måleri-, el- och VVS-företag runt om i hela Sverige. Dessa bolag, och branschen i helhet, är beroende av sina bilar och drivmedel. Den genomsnittliga hantverkaren kör årligen tusentals mil kopplat till att transportera byggmaterial och sig själva mellan kunder och byggvaruhus.

Tävlingen och galan är ett etablerat och unikt marknadsföringsinitiativ inom branschen, och det ger oss en spännande ingång på en väldigt viktig kundgrupp - Hantverkarna är viktiga för oss och vi ser fram emot att lära oss mer om deras vardag och skapa en närmare dialog med kundgruppen, säger Linda Barkman, Project Leader på OKQ8.

OKQ8 är Sveriges största drivmedelföretag. Med sina 740 stationer är OKQ8 den mest tillgängliga aktören på marknaden. Representanter från OKQ8 kommer att mingla med gästerna på Hantverkargalan och då även informera om fördelarna med just deras företagskort.

Det känns jätteroligt att OKQ8 är med på tåget. Vi ser stora möjligheter, av uppenbara anledningar, för både OKQ8 och hantverkarna att tjäna på samarbetet, säger Martin Dam, ansvarig projektledare Årets Hantverkare.

Årets Hantverkare är byggbranschens mest prestigefyllda pris. Priset grundar sig på kundernas röster. Utöver antal röster gör tävlingsledningen dessutom en uppföljning av företagets ekonomi och branschcertifieringar. Ingen jury är inblandad och därigenom är priset en opartisk kvalitetsmärkning av företagets tjänster. Vinnarna kan med rätta titulera sig ”Årets Hantverkare” framröstad av sina kunder. I tävlingsomgång 2016 deltog 1800 företag och 15´000 nöjda kunder röstade på sin favorit.

Dorunner presenterar tävlingen Årets Hantverkare och är arrangör av Hantverkargalan. Dorunner.se är en marknadsplats där besökare hittar kvalitetssäkrade och betygsatta hantverkare och andra tjänsteföretag.

För ytterligare information om Årets Hantverkare / Hantverkargalan kontakta: Martin Dam, martin@hantverkargalan.se, eller 076 310 00 21.