Festival Event AB

OKTOBERFESTEN ÄR HÄR - ETT AV EUROPAS STÖRSTA TÄLTEVENEMANG!

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 13:54 CEST

Det var exakt 200 hundra år sedan som den första oktoberfesten arrangerandes i Munich, i samband med detta har vi valt att förstärka vårt team med ett oktoberfestälskande gäng som ska se till att en redan bra fest blir ännu bättre!  I år blir oktoberfesten ett av Europas största tältevenemang som beräknas att locka över 50 000 besökare runt om Sverige.
Förra året arrangerades utsålda Oktoberfester i Gävle, Uppsala och Enköping. Året efter fick vi hundratals förfrågningar landet runt. Så vi tyckte att det var dags att ge fler möjligheten att få ta del av Oktoberfesten. I år tar vi med oss tyrolhattarna, den goda maten, ölen och artisterna till 9 städer.

Mellan september och oktober festar vi tillsammans med över 50 000 Oktoberfestare. Vi kommer att besöka Uppsala, Enköping, Norrköping, Gävle, Eskilstuna, Örebro, Karlstad, Växjö, Göteborg, Karlstad och Växjö.
Med oss på Turnén har vi guld och dubbel-platinum säljande gruppen The Poodles som med flera års erfarenhet av utsålda konserter och ett flertal tv framträdanden vet hur man underhåller en publik. Duo Jag som har bl.a varit TV4 Idols första liveband någonsin. Bakslag som spelar allt från Noice, AC/DC och Lordi till Sven-Ingvars och Ebba Grön. Die Kleine Tyrollekvartett som har rest runt med sin musik i Sverige i 17 år för att underhålla med sin glada och pigga musik. Den välkända och omtalade programledaren Peter Siepen och ett tiotal discjockeys.

Maten och ölen som har varit viktigast för många av gästerna har satts högst upp på agenda och i år har vi utöver köksmästarna och köket även ett team som jobbar enbart med att säkra logistiken och den goda maten.

För mer information besök våran hemsida http://oktoberfesten.se/ eller skriv till oss på info@oktoberfesten.se.