Moore To Be

OLA aktuell med nya singeln ”I’m In Love”

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2012 13:00 CEST

Efter över ett års arbete i studion och internationell lansering i bl.a. USA och UK är det nu dags för OLA att släppa nytt material. Första singeln från hans kommande fjärde album i Sverige heter ”I’m In love” och släpps digitalt den 7 maj. Låten är skriven av OLA tillsammans med bl.a. världsproducenten Shellback.

OLA har med sitt egna bolag Oliniho Records hittat bra samarbetspartners internationellt som möjliggjort att hans låtar nått en helt ny publik och intresset kring OLA och förra singeln ”All Over The World” har varit stort. Efter släppet i oktober gick singeln rakt in på den Amerikanska Billboardlistan och har därefter toppat flera radiolistor där OLA legat före världsstjärnor som Rihanna, David Guetta och Usher.

Under året har OLA skrivit till sitt kommande album och först ut är singeln “I’m In Love” som OLA skrivit ihop med låtskrivaren och världsproducenten Shellback (Usher, Pink, Maroon Five mfl).

"Det har varit sjukt roligt att jobba med Ola och I'm In Love. Ola har en extremt stark vilja och energi som gör ens jobb väldigt enkelt och roligt och då brukar också resultatet bli bra..." säger Shellback.

Videon till låten är inspelad i L A under Olas senaste PR-resa i USA tidigare i år. Den är regisserad av Erik Liss och släpps inom några veckor.

”I’m In Love" blir den fjärde releasen från det egna bolaget Oliniho Records och släpps digitalt den 7 maj 2012.

OLA på Facebook, http://www.facebook.com/olaofficial
OLA på Twitter, http://twitter.com/#!/ola_official