Gateway Digital Sweden AB

Ola Hammarlund - Ny CEO för Gateway Digital Sweden AB

Pressmeddelande   •   Mar 17, 2020 09:32 CET

Ola Hammarlund har utsetts som ny CEO för Gateway Digital Sweden AB. Han tillträdde under mars 2020 och kommer hädanefter att leda och utveckla företagets lokala affärsverksamhet i Sverige.

Tidigare har Ola haft ledande roller på bland annat Tech Mahindra, TCS, Bisnode och WM-data och han har en lång och gedigen karriär inom IT och Management Consulting. Hans expertis och erfarenhet av att driva och utveckla företag på den nordiska marknaden kombinerat med hans förmåga att hjälpa kunder i deras digitala transformering gör honom till ett utmärkt val att driva företaget vidare på Gateway Digitals ambitiösa tillväxtresa.

- Vi är otroligt glada över att få presentera Ola som CEO för verksamheten i Sverige. Med hans hjälp kommer vår lokala närvaro att stärkas och han kommer att vara en viktig del av att driva och utveckla organisationen vidare säger Niraj Gemwat, CEO Gateway Group

- Jag känner stor glädje och ödmjukhet inför uppdraget att leda Gateway Digital Sweden på deras expansiva tillväxtresa. Det ska bli otroligt spännande att få arbeta tillsammans med alla nya medarbetare och kunder, och att utvecklas tillsammans.