Universal Music Sweden

OLA SALO GÖR ÅRETS PRIDELÅT TILLSAMMANS MED ANDREAS KLEERUP

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 10:01 CEST

Diskussionen kring årets Pridelåt påbörjades redan förra året och har i år resulterat i låten ”I Got You”.  En dansant låt som Ola beskriver som ”Mörkt glittrande gospel-pop med ett hårt svängigt beat”.

Att tacka ja till att skriva årets Pridelåt var självklart för Ola Salo som säger att han blev väldigt hedrad över frågan.

Låten är skriven av Ola själv och producerad av Andreas Kleerup, ett efterlängtat samarbete från bådas sida.

-  Jag ville ha en producent som verkligen kan trummor. Andreas är ju inte bara en fantastisk producent utan även en av landets bästa trummisar, säger Ola Salo.

-  Jag tycker att Ola o jag ska åka till en stad någonstans o göra mer musik. Därför att vi är två one of a kind o förstår varann väldigt bra, plus att han låtskrivargeni. Love him, hälsar Kleerup.

-  Vi är så oerhört glada över att presentera årets låt som vi kommer kunna festa till hela sommaren! Ola sjunger "and nothing's gonna bring us down", ingenting kan stoppa oss. Tillsammans firar vi Pride för att utmana normer och fördomar, stärkas och skratta, och vad är väl ett bättre sätt att göra det på än att dansa till årets låt? avslutar Sandra Ehne, Ordförande Stockholm Pride.

”I Got You” finns på Spotify, iTunes och WiMP:

Spotify: Ola Salo – I Got You

iTunes: https://itunes.apple.com/se/album/I-got-you-single/id872321489