Mera mål

Ola Wallström key-note på Clean Tech i Åre

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 14:47 CET

Den 21 och 22 januari samlas företagare och politiker i Åre på eventet Framgång genom Cleantech. Syftet med sammankomsten är att lyfta fram och hjälpa företag som jobbar med miljöteknik. Ola Wallströms key-note anförande handlar om hur duktiga innovatörer kan bli bättre på att nå marknaden med sina produkter.

”Framgång genom Clean Tech” är ett samarbete mellan bland andra Clean Tech Region, Globala rummet, Handelskammaren Mitt, ALMI Företagspartner Mitt och Exportrådet. Bland föreläsarna finns Handelsminister Ewa Björling och Matthew Barzum, USA:s ambassadör i Sverige. Eventet vänder sig till företagare och näringslivsfrämjare som idag utvecklar system och produkter inom miljöteknik.

Intresset och behovet för hållbara och miljövänliga lösningar ökar kraftigt, men företag som är verksamma inom Clean technology kan ändå ha svårt att nå ut på marknaden med sina lösningar.

- Det är kreativiteten i uppfinningarna från företagen som jobbar inom ren teknik som kan hjälpa oss att bibehålla både en bra livsstil och en levande jord och att behovet för miljösmart teknik är stort råder det inga tvivel om. Men ett stort behov betyder inte att produkterna och lösningarna säljer sig själva och duktiga innovatörer är inte alltid lika duktiga på att sälja, säger Ola Wallström.

För Ola Wallström är presentationen på Framgång genom Clean Tech den första etappen på vårens seminarieturné runt om i Sverige.

- Jag ser presentationen på Framgång genom Clean Tech som en liten tjuvstart där jag bjuder deltagarna på ett smakprov från mitt framgångsseminarium. Under februari och mars håller jag halvdagsseminarier runt om i Sverige och jag hoppas att många av deltagarna här i Åre kommer och lyssnar. Jag kan ingenting om teknik, utan mitt bidrag till en bättre miljö blir att hjälpa företagarna bli mer kreativa inom sin marknadsföring så att deras uppfinningar snabbt når ut till så många som möjligt, säger Ola Wallström.

Ola Wallström är författare, föreläsare och entreprenör som med en enkel metod hjälper företag mot accelererande framgång. Han hjälper människor att hitta det de verkligen vill göra och hjälper dem sätta mål som de tidigare inte trodde var möjliga. Ola arbetar även som konsult i företaget Mera Mål AB som levererar utbildningar i världsklass. Mera Mål lanserade hösten 2009 utbildningsmaterialet ”Pengar växer (faktiskt) på träd.” Läs mer på www.meramal.se. Du når Ola på ola.wallstrom@meramal.se eller 0733-884 222