FA Solid Trading KB

Oljerockens återintåg till Svenska folket!

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2010 23:58 CEST

Med Europalagret fyllt till bredden och en omsättning som fördubblas varje år ser Kakadu Traders i Sverige ut att klara sig bra. FA Solid Trading KB som äger agenturen i Sverige har lyckats bra med strategin att först och främst satsa på en framstående näthandel och återuppbygga varumärkets kännedom i Sverige.

"Vi har de senaste tre månaderna satsat mycket på god publicitet och annonsering i specifika tidningar som träffar vår målgrupp, vilket gett resultat", säger Anders Karlsson på FA Solid Trading KB. "Vidare kommer det komma artiklar om våra kläder i olika tidningar och tidsskrifter under de kommande månaderna."

Kakadu Traders saluför vildmarkskläder, friluftskläder, ridkläder och kläder för människor som tycker om att vistas ute i naturen. Kläderna har fokus på oljerocksmaterial, hattar och skjortor och passar alla som kräver kläder som tål att användas. Under senare tid har man kunnat följa ett antal artiklar i Svensk press om oljerockens återtåg till Svenska hjärtan!

För mer information om Kakadu Traders kontakta:

Anders Karlsson, FA Solid Trading KB, Tel. 031-788 00 10

FA Solid Trading KB har agenturen för Kakadu Traders Australia i Sverige och företaget startades i början av 2009. Målet med att starta företaget var att återigen erbjuda Kakadu Traders Australias kläder och oljerockar i Sverige. Varumärket har funnits sedan 1972 och agenturen har funnits i Sverige i tidigare omgångar men vart utanför Sverige dom senaste 10 åren.