ELITS

Olle Hasselblad ny VD för ELITS - stärker bolaget för internationell expansion

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 11:31 CET

Från 1 mars tillträder Olle Hasselblad som ny VD för ELITS, det är ett naturligt steg i att företaget växer och samtidigt satsar på en ökad internationell närvaro. Olle Hasselblad kommer närmast från CGI, tidigare Logica och WM-data.

– Jag är mycket glad över förtroendet och utmaningen. Det är en fantastisk möjlighet att gå in som VD på ett bolag som ELITS, ett spännande, snabbväxande företag. Jag ser fram emot att bidra med min samlade kunskap och vi ska tillsammans ta bolaget till nästa nivå globalt säger Olle Hasselblad.

Fredrik Sjöstedt, grundare och ELITS nuvarande VD kommer fortsatt vara aktiv i bolagets dagliga verksamhet och som som bolagets styrelseordförande. Fredrik om VD-bytet;

–Där ELITS just nu befinner sig, känns som ett naturligt och bra tillfälle att ta in någon med erfarenhet av större och internationella organisationer. Vi är nu drygt 80 anställda och vi finns representerade globalt och vi planerar för en fortsatt stark tillväxt.

Olle hassselblad kommer från CGI, tidigare Logica och WM-data. där han varit affärsenhetsansvarig inom Application & Technology Services. Vi är mycket glada att få med honom i ELITS ledning. Som VD kommer Olle fortsätta driva bolagets globala expansion och arbeta med utvecklingen av bolaget i linje med de affärsplaner och strategier som finns och stärka kompetensen vad gäller internationella affärer.

ELITS är idag etablerade i EU och Nordamerika och har precis öppnat verksamhet i Asien och fortsätter att växa vidare i högt tempo. Vi ser verkligen fram emot att få in Olle med hans breda erfarenheter, han kommer ytterligare att stärka vår position i globalt, säger Fredrik Sjöstedt, styrelseordförande i ELITS.

För mer information om ELITS styrelse kontakta: Fredrik Sjöstedt,
Tel +46 (0)707-786 60 80, Email: fredrik.sjostedt@ELITS.com

Kontaktperson för media: Roger Haraldsson,
Tel: +46 (0)733-590 240, Email: roger.haraldsson@ELITS.com.

ELITS är ett kulturstyrt, oberoende IT-företag grundat 2006, med stort fokus på drift av IT miljöer. ELITS erbjuder en global leveransmodell, med 24–7 åtaganden av managerade tjänster, paketerade IT-tjänster och konsulttjänster. Genom god branschkunskap, nytänkande, engagemang och lyhördhet erbjuder ELITS en fungerande IT dygnet runt, året om, jorden runt. Företaget har verksamhet på 11 orter I Europa, Nordamerika och Asien och har 80 anställda. Nettoomsättingen 2012 uppgick till 80 miljoner kronor.

Hos ELITS är vi stolta över vår förmåga att kommunicera IT på ett naturligt och okomplicerat sätt – IT Humanized.