Barnens Turistguide

Om blommig falukorv och all världens flygplansmat

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 08:42 CET

Under november och december hittar du mängder av roliga och nyttiga restips för familjen på Barnens Turistguide. Du kan också vinna en julklapp om du varit snäll.

Läs till exempel om hur blommig falukorv ska hjälpa Bris och om tre intressanta resesajter för barnfamiljer – Journeywoman.com som görs av mammor och tillika resejournalister, grancanaria.com som samlat ihop restips för familjen på väg till Gran Canaria och om airlinemeals.net som presenterar all världens flygplansmat.

Just den sistnämnda sajten, airlinemeals.net, är lika rolig som intressant. Här kan du ta del av information och bilder på flygplansmat från hela världen och du hittar bland annat menyer som serverats på mängder av flygbolag under de senaste 50 åren!

Inför julshoppingen har Barnens Turistguide testat de tre huvudstäderna London, Berlin och Köpenhamn samt skrivit artiklar om spännande äventyr i Falu gruva, äventyrsbadet i Aqua Nova i Borlänge, Kattegattcentret på Jylland och om att resa till Tunisien med småbarn.

Missa inte heller julklappstävlingen där du kan vinna en av tio julklappar till familjen. Tävlingen pågår till den 15 december.

Länkar och mer information finns på www.barnensturistguide.se

Mer information
För mer information och bilder om Barnens Turistguide besök "För Press" på www.barnensturistguide.se

För direktkontakta ring Johnny Åberg 0709-311211.