dinegensajt

Om du inte är på Googles förstasida – finns du inte

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2013 08:53 CEST

Det är en sanning som tyvärr måste accepteras, vill man utnyttja Google i sin marknadsföring måste hemsidan synas på första sidans sökresultat, helst bland de tre översta – om inte blir länken nästan aldrig klickad på.Google genomförde en drastisk ändring av sin sökalgoritm (enklare kalla det formel) i slutet av 2012.Miljarder med skräpsidor som sökmotoroptimerats (SEO) maximalt av miljontals Internet marknadsförare försvann eller halkade ned flera hundra sidor i sökresultat.Detta för att Google ska visa relevanta sökresultat och inte datorgenererade skräp- eller spamsidor.Men, efter Googles genomgripande ändring av sin algoritm är det helt nödvändigt att bygga hemsidor med Google i tankarna redan från början.

Namnet på hemsidan, adressen (URL),  att använda rätt nyckelord i rätt mängd, på rätt plats är enormt viktigt idag.
Det som gällde tidigare att ha en mängd inlänkar kan istället vara direkt skadligt om Google bedömer dem som köpta skräplänkar.  Detta kan innebära att Google sätter en stämpel  ”banned” på hemsidan.

Numera gäller det  att ”navigera med kunskap och försiktighet”.

Fel namn, felaktigt använda nyckelord, fel eller för många inlänkar, att inte visa att bakom hemsidan finns en riktig person eller  företag kan vara förödande. Att vara aktiv på sociala sajter somfacebook, Google +, LinkedIn är mer eller mindre ett krav idag.

Alla företagare har inte den tid tillgänglig som krävs att vara dels egen företagare och på toppen av detta ha alla kunskaper som krävs av en SEO konsult, webbbyrå och  webbdesigner för att göra en hemsida.

www.dinegensajt.se har därfor satt samman en unik  lösning som till en låg kostnad ger en nyckelfärdig komplett lösning – utan en mängd dolda kostnader.

Helt komplett hemsidepaket till en engångskostnad av 1 450 kr, med ett Googleanpassat namn på hemsidan, webhotell, emailadresser, sökmotoroptimerade inlänkar för snabb start, nyckelfärdigt klart att fylla med egen information – utan dolda extrakostnader. Alla rättigheter hamnar hos köparen efter betalning.

Vi tycker det är vansinnigt spännande att Google har vänt upp-och-ned på hela Internet med sin nya algoritm och visar riktiga sajter istället for allt skräp som fyllde Google innan.

Xtra

Alla hemsidorna till hemsidepaketen är med toppdomänen .se, ytterligare en åtgärd för att underlätta en bra placering på Google.
Vi har även förberett ett antal paket till något högre priser till några speciella hemsidor

Om någon svensk bank eller ett finansinstitut vill bli mer internationella än med sina typiska svenska namn har vi några SEO anpassade paket;

Hemsida address      Pris

www.scandbank.se                                 680 000 kr

www.scandbank.eu                                  680 000 kr

www.scandinavia-bank.se                        320 000 kr

www.scandinavian-bank.se                      620 000 kr

Vi har också förberett några paket till advokat kontor om de vill fånga upp nya engelsktalande klienter;

www.sweden-law.se                                  70 000 kr

www.swedish-law.se                                 65 000 kr

www.stockholm-law.se                               15 000 kr

www.sweden-lawyers.se                            15 000 kr

www.swedish-lawyers.se                            15 000 kr

www.dinegensajt.se har satt samman en unik  lösning som till en låg kostnad ger en nyckelfärdig komplett hemside/ lösning – utan en mängd dolda kostnader.