Nyhetssajten Forskning

Om du vill nå forskare, ingenjörer, naturvetare och beslutsfattare

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2013 15:56 CET

Tidningen FORSKNING lanserar nu två nya möjligheter att nå kvalificerade målgrupper av forskare, ingenjörer, naturvetare, tjänstemän och beslutsfattare med information om forskning och utveckling vid företag och organisationer. Och att marknadsföra olika vetenskapliga arrangemang.

För att marknadsföra organisationer och företag inom FoU: De som behöver skapa en djupare relation med forskare, ingenjörer, naturvetare m fl behöver en kanal som inte bara - som vanliga annonser - påminner om namnet på och existensen av en organisation eller företag, och dessutom till en hög kontaktkostnad räknat på antalet läsare inom relevanta målgrupper.

I e-Tidningen FORSKNING, och samtidigt på tidningens webb-plats, kan du presentera ert företag/-organisation och dess forskning och utveckling för primära målgrupper i en redaktionell annons, med text som vi kan producera om så önskas. Bidragen visas under rubriken ForskningsSverige direkt på sajtens första sida, med fortsättning på en specialsida.

För att hitta deltagare till vetenskapliga konferenser, seminarier, kurser, mässor etc: Vi vill marknadsföra främst vetenskapliga konferenser, seminarier, kurser, mässor etc, med banners på tidningen FORSKNINGs hemsida - www.forskning.com - med direktlänkar till arrangemangens eller arrangörernas hem-sidor. Varje banner ligger kvar från bokningsdagen tills arrangemanget är genomfört.

Kontakta: Matteo Mellquist, 040- 97 04 33, 0731 - 51 96 00, eller matteo@adviser.se

Om e-Tidningen FORSKNING

• bevakar svensk forskning och utveckling inom naturvetenskap och teknik
  • innehållet spänner från grundforskning till innovation