Fourstream® AB

Om Fourstream® som uppdaterat Wipzy, mobil sökmotor.

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 16:59 CET

Intresset för mobil marknadsföring och antalet företag som funderar på att skapa en mobil webbplats ökar lavinartat!

"De senaste veckorna har varit hektiska då vi märkt ett kraftigt ökat intresse för mobil marknadsföring och frågor kring mobila webbsidor. En av anledningarna till detta är den snabba tillväxten för mobilt internet samt den stora uppmärksamheten kring Apple´s Iphone samt de allt mer avancerade mobiler som lanseras på löpande band." säger Martin Strempel, Grundare och VD på Fourstream®

"De kunder som idag är "nya" användare av dessa mer avancerade mobilerna med Internetuppkoppling vet oftast inte var de finner information som är anpassade för mobiltelefonen. "Det är huvudanledningen till att vi lanserat wipzy, en mobil sökmotor / ett index för mobilt anpassat innehåll", fortsätter Martin Strempel

Söker man på Google eller andra sökmotorer blandas idag traditionella hemsidor med mobilt anpassade hemsidor och det är svårt att få en överblick!

Wipzy lanserades i slutet av 2009 men har nyligen uppdaterats med många nya länkar.

wipzy har fourstream® samlat länkar till hundratals mobila hemsidor och här finner du bilar, motorcycklar, resor, produkter som datorer, iPhone, hotell, biljetter till sportevenemang som ishockey eller fotboll samt även nyttotjänster som banktjänster, fonder och aktier. Här finner du även länkar till mobilt anpassade sidor för nyheter, TV men även spel, odds och trav.

Besök gärna wipzy från din mobil: http://m.wipzy.com - porten till det mobila Internet!

För mer information och frågor kring ovan, vänligen kontakta:

Martin Strempel, Grundare & VD, Fourstream®
martin.strempel@fourstream.com

Fourstream® levererar marknadsledande lösningar inom mobil marknadsföring.
Produktion/design av mobila webbplatser via vårt egenutvecklade CMS verktyg, konsultation inom mobil distribution (SMS), konsultation inom SEO (sökordsoptimering, Google) samt integration av befintliga databaslösningar är områden som hjälper våra kunder att nå ut till det kraftigt ökande antal som söker information via sina mobiltelefoner varje dag!

Bland våra kunder återfinns flera ledande företag inom flera branscher som exempelvis; eBay/bilannonser.se, Radisson Blu, Skanska, Lokalguiden, Ventelo, Frölunda Indians, Hills Golf Club, Newsec m.fl.

Läs mer på: www.fourstream.com eller vår mobila webbplats http://m.fourstream.com.

Besök även gärna vår mobila sökmotor: http://m.wipzy.com där vi samlat länkar till hundratals mobilt anpassade webbplatser.