HOOM AB

Om kök och nya smakupplevelser

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2014 09:15 CEST

I HOOM nr 4/14 så har vi fokuserat lite extra på kök och ljuva smakupplevelser. Vårt alltid lika eminenta trendråd består den här gången av tre verkliga mästerkockar: Danyel Couet, Stefano Catenacci och Henrik Norström. Vi besöker också restaurang Central i Peru där världskocken Virgilio Martinez skapar smaksymfonier utöver det vanliga. Förutom att laga mat och umgås i våra kök finns det en sak till vi tycker lite extra mycket om att göra så här års. Vi talar naturligtvis om att fly höstrusket och resa utomlands. Den här gången har vi gjort fantastiska långresor till Cheval Blanc Randheli i Maldiverna och Hollywoodikonen Marlon Brandos paradisö Tetiaroa i Franska Polynesien. Dessutom har vi rest till ett fullständigt förtjusande slott i Italien. Vi har också hunnit med att besöka en fascinerande utställning med mästerfotografen Joyce Tenneson, vars annorlunda porträtt verkligen är tankeväckande.

I vanlig ordning har vi också rest jorden runt för att hitta verkligt intressant och inspirerande arkitektur och heminredning. Den här gången har vi hittat två spektakulära skapelser, ett fantastiskt hem i Senegal och en formskön bastu i grannlandet Finland. Och för den som söker ett drömhem till sig själv är det som alltid i HOOM som allt det bästa som fastighetsmarknaden har att erbjuda presenteras. Oavsett om du söker en paradvåning, en drömvilla eller ett spektakulärt gods är det här du hittar de allra bästa objekten. Ta gärna en titt i MäklarGuiden på www.hoom.se.

För den som inte kan klara sig utan magasinet så finns möjligheten att följa oss på nätet – på hoom.se, på Instagram och på Facebook (www.facebook.com/hoom) – där vi dagligen tipsar om spännande resmål, läcker inredning och annat smått och gott från jordens alla hörn. På Facebook har vi nu över 69.000 som ”gillar” oss och på Instagram (hoommagazine) har vi drygt 30.000 följare. Vi välkomnar alla livsnjutare till dessa mötesplatser!
 ......

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm. En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,2 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.

HOOM på Facebook

HOOM på Wikipedia