Fourstream® AB

Om Mobil app, Mobil hemsida – Solvalla nu i mobilen!

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2011 11:14 CET

Fourstream®, en av Skandinaviens ledande leverantörer av mobila hemsidor/mobila appar anpassade för iPhone, iPad, Android, BlackBerry m.fl. har levererat en Mobil Hemsida till Solvalla - Nordens största travbana som ägs och drivs av Stockholms Travsällskap.

Hur du hittar Solvalla i Mobilen?

Sök på exempelvis på Google, Bing eller Yahoo I din SmartPhone – klicka på www.solvalla.se och du kopplas automatiskt om till Solvallas mobilanpassade webbplats.

Du kan även skriva in http://m.solvalla.se direkt i din SmartPhones webbläsare och med ett enkelt tryck kan du spara Solvallas mobila hemsida som en app-ikon på din SmartPhones skrivbord.

Så här sparar du Solvallas mobila hemsida som en app-ikon på ditt skrivbord

När du öppnat Solvallas mobil hemsida klickar du på ”lägg till på hemskärmen” och en app-ikon skapas för snabbare åtkomst.

Martin Strempel, Partner på Fourstream® säger;

”Merparten av den svenska befolkningen använder numera Internet från sin mobil. Många framsynta företag som exempelvis Solvalla, inser att det är dags att erbjuda sin målgrupp ett mobilt gränssnitt.

I Solvallas fall är det information om hur man hittar dit (kopplat till telefonens egen inbyggda GPS), kommande evenemang, speltips m.m. Vi hälsar dem välkomna som kund och ser fram emot ett spännande framtida samarbete”.

Om Solvalla

Solvalla är Nordens största travbana som ägs och drivs av Stockholms Travsällskap. De flesta känner till Solvalla från dess kärnverksamhet – spänningen, dramatiken och närheten till hästen som kännetecknar Svensk travsport. Men Solvalla är inte bara en oval där det körs trav, utan mycket, mycket mer. Du som gäst kanske vill hyra HELA anläggningen för en aktivitet utöver det vanliga; en dimension större än du någonsin trott. Endast fantasin sätter gränser. Varje år har vi tusentals företagsgäster som väljer att förena affärsnytta med nöje hos oss i endera någon av våra moderna loger alternativ bokar upp den grandiosa Festvåningen. Solvalla tillgodoser dina behov oavsett om du gästar oss en gång per år eller återkommer med jämna mellanrum. Ha alltid det i åtanke. Möjligheterna är oändliga.

Varje år sista helgen i maj lyser hela travsporten upp i samband med Elitloppet på Solvalla. Elitloppet är inte bara ansett som en av världens största travtävlingar, utan även världen största travfest, där det folkliga står i fokus hela helgen, och det bjuds på travsport i absolut världsklass. Mer än 50 000 besökare från när och fjärran gästar Solvalla och alla vill bidra till att lyfta evenemanget till något alldeles extra. Även om du aldrig varit på trav förut, är det här du vill vara.

För information om Mobil Marknadsföring, produktion och design av Mobila App:ar samt teknisk information om Solvallas Mobila App, vänligen kontakta:

Fourstream®
Martin Strempel, Partner
E-mail: martin.strempel@fourstream.com
Mobilt visitkort: http://m.fourstream.com/martin.strempel

About Fourstream®
Fourstream ® is one of Scandinavia's leading suppliers of mobile marketing and design/production of iPhone Apps, Android Apps, Mobile Web sites, Mobile SEO (Search Engine Optimization), Mobile apps and QR codes. We help nearly 100 companies communicate with their target audience through mobile apps, mobile web site, iPhone Apps,iPhone Apps, Android Apps and BlackBerry apps. Our Client list include leading brands like; Skanska, SKF, Radisson BLU, Skansen, Hedin Bil, Frölunda Torg, Rasta Sweden, Frölunda Indians, Astrid Lindgren's World, PWC, Autoropa, Swedish American Chamber of Commerce, Art Clinic, Järnia, Koenigsegg, Knalleland, Hills Golf Club, PGA of Sweden National, Cinnober, Båtmässan, Almondy, Göteborgs Posten, Elite Hotels of Sweden, Jägersro, SEMA Show Las Vegas, AIK Hockey, Synoptik, LHC, Skånemejerier, Granngården, Glasriket, Lekia, Nordstan among others.

Through our mobile CMS tools, we ensure the client's communications with more than 5000 different mobile devices.

Over the last six months, our customers' mobile sites had visitors from more than 158 countries. Just in the last nine months, our customers' mobile Web sites had more than 1.000.000 visits.

Fourstream® has representation in Sweden (Stockholm, Gothenburg & Malmo), Estonia and in USA and also owns and operates one of the leading mobile search engines / portals, wipzy, with links to hundreds of custom mobile sites: http://m.wipzy.com