Fourstream® AB

Om mobil app - mobil internet trafik formligen exploderar!

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 15:12 CET

Fourstream® - en ledande leverantör av mobila applikationer som exempelvis mobil app, mobil hemsida, QR-koder, mobil E-handel och mobil marknadsföring ser en explosionsartad tillväxt i trafiken på sina kunders mobila appar.

6.000.000 sidvisningar
Fourstream® ´s kunders mobila appar / mobila hemsidor har haft fler än 6 miljoner sidvisningar och 1,2 miljoner unika besökare de senaste 12 månaderna och vi ser en stadig ökning varje månad - säger Martin Strempel, en av grundarna av Fourstream®.

Martin fortsätter och säger;
Tittar man på vår kundlista som består av ett 100-tal kunder så har tio av våra kunder fler än 25.000 sidvisningar varje månad och de två som har flest har 86.000 respektive 114.000 sidvisningar varje månad...

176 länder...
Spännande också att notera är att trafiken kommit från 176 länder - ytterligare ett bevis på att det inte bara är i Sverige som man surfar på mobilen...

iPhone fortfarande störst...
Eftersom våra kunders mobila appar / mobila webbplatser fungerar på fler än 5.000 mobila enheter, inklusive tablets så kan vi se i våra system vilka operativsystem som är störst - nedan de 10 största:
iPhone 57,9%, Android 21,1%, iPad 18,9%, iPod 0,7%, SymbianOS 0,7%, Sony 0,2%, BlackBerry 0,17%, Windows Phone 0,13%, Nokia 0,03% och Samsung 0,03%.

Dags att mobilanpassa sin hemsida?
De senaste siffrorna visar att 55% av svenskarna nu har en smartphone och att 90% av alla mobiler som säljs i Sverige är en s.k. smart telefon med surfmöjlighet. Är detta startskottet vi väntat på? Vår bedömning är att alla företagare nu borde se över hur de visas i mobila enheter - anars riskerar man att halka efter!

Fourstream® is a leading provider of Mobile Marketing and help more than 100 clients communicate with their quickly increasing mobile/smartphone target group.

Since March 2011, our customers mobile websites had over 6 million pageviews and 1,2 million unique visitors from 176 countries.

We provide services like design/production of applications f.e. Mobile Websites, iPhone-, Android-, BlackBerry applications, QR-code marketing and Mobile SEO (Search Engine Opitimization).

Our client list include many leading brands like; Almondy, Astrid Lindgrens World, Autoropa, Elite Hotels, Familia, Frölunda Torg, Frölunda Indians, Glasriket, Granngården, Hedin Bil, Järnia, Koenigsegg, Lekia, Life Health Club, Nordstan, Memira, Mobilia, PGA of Sweden National, PwC, Rasta, Radisson BLU, SEMA show Las Vegas, Skansen, Skanska, SKF, Skånemejerier, Solvalla, Sportlife, Swedish American Chamber of Commerce, Synoptik among others.

Fourstream® has representation in Sweden (Stockholm, Gothenburg & Malmo), Estonia and in USA.

For more information, please visit www.fourstream.com