Fourstream® AB

Om mobil sajt - VIK Hockey nu i mobilen!

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 10:32 CEST

Fourstream® levererar mobil hemsida / mobil app till VIK Hockey.

”Via vår nylanserade mobila hemsida kan våra fans och partners få snabb och lättillgänglig information om VIK Hockeys fortsatta jakt på Elitserien. Vi letade länge efter en bra leverantör och valde till sist Fourstream®´s lösning eftersom de har lång erfarenhet och tidigare levererat bl.a. Frölunda Indians mobila hemsida”
säger Tommy Öberg, Marknadschef på VIK Hockey.

Besök VIK Hockeys mobila hemsida på http://m.vik.se

….eller skriv enkelt in www.vik.se i din mobil så hamnar du automatiskt på den mobilanpassade webbplatsen.

”Vi älskar hockey och vill gärna följa VIK Hockeys väg mot Elitserien i mobilen” säger Martin Strempel, Grundare & VD på Fourstream®.

Om VIK Hockey

Västerås Idrottsklubb bildades 1913 och hade då olika grenar i sin verksamhet, t.ex. fotboll, cykel och friidrott som var några av de sporter man utövade. Ishockeysektionen bildades 1939 under ett möte på Hotell Fenix. År 1980 splittrades Västerås Idrottsklubb och varje sektion bildade en egen förening. Ishockeysektionens nya klubbnamn blev Idrottsklubben VIK-Hockey. Klubben avancerade till Elitserien 1988.

För mer information om VIK Hockeys mobila app/mobila hemsida, vänligen kontakta:

Martin Strempel, VD, Fourstream®
E-mail: martin.strempel@fourstream.com

Internet: www.fourstream.com
Mobil hemsida: http://m.fourstream.com

Om Fourstream®
Vi erbjuder våra kunder snabb och kostnadseffektiv produktion/design/utformning av mobila webbplatser och konsultation inom mobil marknadsföring.

Vår unika och egenutvecklade Fourstream® Mobile Platform medger att våra kunders mobila hemsidor/mobila appar fungerar på fler än 400 olika mobiltelefon-modeller.

Fourstream® är ett snabbväxande företag, har ett 100-tal kunder och växer med ca: 5 nya per vecka.
Företaget är verksamt i Skandinavien, Baltikum och USA.

Bland våra kunder återfinns företag som Skanska, SKF, Radisson BLU, eBay, Poolkungen, Ventelo, Newsec, Hedin Bil, Frölunda Torg, Rasta Sverige, Frölunda Indians, Lokalguiden, Astrid Lindgrens Värld, Järnia, Forum Nacka, Hills Golf Club, Elite Hotels of Sweden, Synoptik, Nordstan m.fl.

Fourstream® äger och driver även en av marknadens ledande mobila sökmotorer/portaler, wipzy, med länkar till hundratals mobilt anpassade webbplatser: http://m.wipzy.com