Författarcentrum

Om skrivprocesser och Skunk på litterär after work

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 13:12 CET

Fredagen den 19 november bjuder Författarcentrum in till litterär after work på Debaser Medis i Stockholm. Författarna Caroline Ringskog Ferrada-Noli, Ida Säll och Måns Wadensjö möts i ett samtal under rubriken Innan texten blir roman.

– Hur påverkas texter när de skrivs anonymt och utan redaktör? Och vad händer med texter från nätet när de trycks i en bok – blir det fiktion och skönlitteratur då? Det kommer vi bland annat att prata om, säger Caroline Ringskog Ferrada-Noli som är kvällens samtalsledare.

I boken Skunk – De bästa texterna från skunk.nu (utkommer 26/11 på Eitrem förlag) har ett tjugotal texter från webbcommunityn Skunk valts ut. Skunk var en social mötesplats på Internet som hade sin popularitetstopp i början av 2000-talet. På Skunk publicerade unga människor texter i s.k. Skunk-dagböcker. Caroline Ringskog Ferrada-Noli, Ida Säll och Måns Wadensjö var aktiva Skunk-medlemmar och är exempel på författarskap som formats på Skunk.

Läs mer om de medverkande på Författarcentrums hemsida.

Tid: Fredag 19 november 2010, kl. 17–19.
Plats: Cocktailbaren på våning 2, Debaser, Medborgarplatsen i Stockholm. Fri entré.

Kontakt: Cecilia Svanberg, 08-611 58 02.

Författarcentrum är en ideell förening för yrkesverksamma författare med syfte att sprida litteraturen i samhället och skapa möten mellan författare och läsare. Vi förmedlar författarbesök, driver  läs- och skrivfrämjande projekt och anordnar litterära evenemang. Verksamheten finansieras med stöd från Kulturrådet.