Fourstream® AB

Om sök och bevaka jobb via mobilen - mobil hemsida/ mobil app/ mobil sajt!

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 15:31 CET

I veckan släppte Svensk Internetrekrytering AB (publ) sin mobilsajt; http://m.karriarguiden.se

I och med detta blir man först i Sverige med att erbjuda användare möjligheten att enkelt söka och bevaka nya jobbmöjligheter via mobilen oavsett vilket operativsystem eller vilken telefon man använder.

Svensk Internetrekryterings Marknadschef, Björn Widmark förklarar:

”Det är väldigt viktigt för oss att kunna erbjuda våra tjänster i alla relevanta kanaler, mobilen och en mobil hemsida / mobil app / mobil sajt är naturligtvis extra intressant därför att den är ständigt tillgänglig för användaren, vi kan helt enkelt nå ända in i kavajfickan eller handväskan med vår tjänst. Ytterst handlar det givetvis om att hjälpa våra kunder med att attrahera rätt kandidater till de tjänster som de vill tillsätta”.

Användandet av internet via mobila enheter förväntas passera internetanvändandet med PC inom 4-5 år, så vår satsning på mobil kommer hjälpa oss att skapa tillväxt i användning och i och med det i intäkter.

Det här är version 1.0, precis som vår webb så är Fourstream®´s mobila plattform helt skalbar och vi har för avsikt att lansera mobiltjänsten i alla våra marknader inom kort.

För ytterligare information kontakta:
Björn Widmark, Svensk Internetrekrytering AB (publ) – 0760 278940

Om Svensk Internetrekrytering
Svensk Internetrekrytering är en av Nordens ledande aktörer inom onlinerekrytering och karriärutveckling. Genom ett nätverk av 40 jobbsajter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland kan företag och organisationer snabbt, träffsäkert och kostnadseffektivt nå ut till rätt kandidater i rekryteringsprocessen. De tjänster och produkter som erbjuds stödjer också kandidaterna i deras karriärutveckling. Visionen är att vara no.1 i världen inom nischade jobbsajter. Svensk Internetrekryterings aktie (SIR) handlas på First North vid NASDAQ OMX. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank.

För mer information om Fourstream®´s mobila plattform, vänligen kontakta:

Martin Strempel, Grundare & VD, Fourstream®
E-mail: martin.strempel@fourstream.com
Mobil hemsida: http://m.fourstream.com

Om Fourstream®
Vi erbjuder våra kunder snabb och kostnadseffektiv produktion/design/utformning av mobila webbplatser och konsultation inom mobil marknadsföring.

Vår unika och egenutvecklade Fourstream® Mobile Platform medger att våra kunders mobila hemsidor/mobila appar fungerar på fler än 400 olika mobiltelefon-modeller.

Fourstream® är ett snabbväxande företag med verksamhet i Skandinavien, Baltikum och USA.

Bland våra kunder återfinns företag som Skanska, SKF, Radisson BLU, eBay, Poolkungen, Ventelo, Newsec, Hedin Bil, Frölunda Torg, Rasta Sverige, Frölunda Indians, Astrid Lindgrens Värld, Järnia, Forum Nacka, Hills Golf Club, Elite Hotels of Sweden, Synoptik, Nordstan, Life Health & Fitness, VIK Hockey m.fl.

Fourstream® äger och driver även en av marknadens ledande mobila sökmotorer/portaler, wipzy, med länkar till hundratals mobilt anpassade webbplatser: http://m.wipzy.com