Socialdemokraterna Norrbotten

Ombuden till socialdemokraternas extra partikongress 25-27 mars är valda

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 10:08 CET

- Med den här delegationen åker Norrbotten inte bara med ett stort utan också ett starkt lag, med bred erfarenhet av partiarbetet såväl lokalt, regionalt, som nationellt. Det säger distriktsordförande Karin Åström om det ombudsval till extra partikongressen 25-27 mars  som nu slutförts i Norrbotten.

Medlemmarna i  Norrbottens Socialdemokrater har med valet av de 19 ombuden bland annat fastställt vilka s-företrädare från länet som ska rösta fram en ny ordförande. Under kongressdagrna kommer man också att fortsätta eftervalsdiskussionen och inriktningen för framtiden.

Valda ombud:
Lennart Klockare, Boden, Eivy Blomdahl, Boden, Sven-Erik Bucht, Haparanda, Kenneth Stålnacke, Kiruna, Roger Suup, Kiruna, Birgitta Ahlqvist, Luleå, Karl Petersen, Luleå,  Jenny Ahlman, Tommy Nyström, Gällivare, Peter Roslund, Piteå, Hannah Bergstedt, Piteå, Helena Stenberg, Piteå, Lars Olof  Pettersson, Piteå, Sven Holmqvist, Vuollerim,  Stefan Hortlund, Älvsbyn, Helena Öhlund, Älvsbyn, Leif Nilsson, Överkalix, Birgitta Persson, Överkalix, Roland Kempainen, Övertorneå .

Mats Johansson
Socialdemokraterna i Norrbotten

Socialdemokraterna i Norrbotten

Läs mer om oss på http://www.socialdemokraterna.se/norrbotten