Sveriges Annonsörer

OMD blir huvudsponsor för 100-wattaren

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2004 14:22 CEST

Den 24 november delas årets priser ut i den prestigefyllda reklamtävlingen 100-wattaren. Det unika för tävlingen är att den premierar reklamkampanjer som både har kreativ höjd och har gett bevisad effekt. För att kunna delta i tävlingen måste bidraget kompletteras med en effektredovisning som visar vilka mål kampanjen har uppnått. Tävlingen omfattas av två klasser: 100-wattaren samt Långsiktig Varumärkesvård och är uppdelad i kategorierna Konsumentreklam, Producentreklam och Samhällsinformation.

100-wattaren arrangeras av Annonsörföreningen och Dagens Industri i samarbete med Sveriges Reklamförbund och i år anordnas tävlingen för femtonde gången. Däremot är det första gången som man arbetar med en huvudsponsor.

Att mediebyrån OMD Sweden har gått in som huvudsponsor välkomnas av 100-wattarens projektledare Anette Lannermo.
- Tävlingen är absolut mogen för en huvudsponsor och OMD känns som en bra samarbetspartner. Företaget stämmer väl överens med det som100-wattaren står för.

Även på OMD Sweden ser man fram emot ett givande samarbete.
-100-wattaren är i högsta grad en angelägenhet för hela reklam- och mediebyråbranschen. Att bejaka såväl effekt som kreativitet skapar trovärdighet i ett långsiktigt perspektiv, säger OMD:s vd Petter Nylander.

För mer information, kontakta:
Anette Lannermo, projektledare 100-wattaren: 08-545 252 31, 0708-62 05 04.
Petter Nylander, vd, OMD Sweden: 08-522 259 12, 0704-10 59 12.

Ytterligare information om 100-wattaren presenteras även på hemsidan: www.100wattaren.com