Mádara ecocosmetics

OMFAMNA VÅREN MED ECOBABY FRÅN MÁDARA COSMETICS

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 16:25 CET

“Once we were free and playful, and envied the meadow for its beauty. 'How can you be so beautiful?' we asked the meadow. 'Can you take care of our babies just as wisely and gently as you care for your tiny flowers? And the meadow gave us MÁDARA Ecobaby.”

Låt barnen lekfullt välkomna vårens glada dagar tillsammans med den ekologiska hudvårdserien Ecobaby från
MÁDARA Cosmetics . På ett roligt vis kan barnen bada och duscha med schampo och duschtvätt som är snällt mot hud/hår och skonsamt mot ögon. MÁDARA Ecobaby skämmer bort barnen och ger dem ett leende i vardagen och lär dem att värna om sin miljö och framtid. En stor del av ingredienserna är hämtade från de blomstrande baltiska ängarna och ger känslan av trygghet och välbefinnande som varar länge.

Step 1

Mild Baby Schampoo, 150 ml, 119 kr.

Milt och behagligt rengörande schampo för känsligt hår och hårbotten. Skonsamt mot ögon. Gör håret mjukt och lättkammat.

Innehåll: Berikat med baltiska växter - lindblomma, nässlor, örter, havre.

Mild Baby Wash, 150 ml, 119 kr.

Mild duschtvätt för känslig hud. Rengör skonsamt utan att torka ut huden. Passar både ansikte och kropp. Skonsam mot ögon.

Innehåll: Berikat med baltiska växter – bl.a. ringblomma, havre, humle.

Step 2

Creamy Baby Oil, 150 ml, 149 kr.

Behaglig och mjuk olja för daglig vård och massage. Vårdar och skyddar känslig hud.
Innehåll: Berikat med baltiska växter – bl.a. havtorn, nypon.

För köpställen vänligen kontakta Greensmile of Scandinavia AB: 08-410 290 02.

www.madara-cosmetics.com

För ytterligare pressinformation, högupplösta bilder och produkter vänligen kontakta:

Carolina Clerkestam PR Polhem
carolina@polhem.com
Tel. 08 20 32 27.

MADARA comes from Latvia, a small country in Northern Europe, in the Baltic region, which has managed to preserve many unblemished and wild places, as well as a diversity of flowers and grasses. Northern summers are much shorter and harsher and therefore plants are forced to concentrate all of their energy on the short blossoming period to attract bees and continue their living process during the next summer. As a result, at the moment of their collection, the blossoms and herbs, which have grown in these latitudes, are especially rich with active substances and extracts that are used in the production of MADARA cosmetics. They are powerful and effective.