Omni

Omni: Josefine Kvarnström utvecklar nästa generations annonslösningar med oss

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 11:00 CEST

Josefine Kvarnström, försäljningschef på Aftonbladet, tar ansvaret för Omnis säljorganisation.
– Det ska bli otroligt spännande att få vara med och utveckla nya annonslösningar tillsammans med annonsörerna, säger Josefine Kvarnström.

Josefine Kvarnström är idag försäljningschef på Aftonbladet. Tidigare arbetade Josefine med Creative Sales på Aftonbladet och var ansvarig för partnersajter och events. Förra året vann hon Purple People Award som årets mediesäljare i Sverige. Josefine började på Schibsted som trainee.
– Josefine är en drömrekrytering. Omni har precis påbörjat resan som framtidens nyhetstjänst och nu drar vi igång utvecklingen av nästa generationens annonslösningar, säger Ian Vännman, en av grundarna till Omni.

Omni är en helt ny nyhetstjänst. Idag lanseras en betaversion som iPhone-app på Omni.se.
– Att målgruppsförsäljning blir allt viktigare råder det inget tvivel om. Med Omni kommer vi att ha möjligheten att erbjuda helt nya målgruppsanpassade lösningar för våra annonsörer, säger Josefine Kvarnström.

Omni är ett projekt som drivs av Schibsted Sverige AB där journalister och utvecklare arbetar sida vid sida. Ambitionen är att användarna ska uppskatta annonserna lika mycket som nyheterna på Omni.
– Med Omni får annonsörerna den unika möjligheten att arbeta tätt med vår redaktion och IT-avdelning för att skapa kreativa annonskoncept, säger Josefine Kvarnström.

Mobiloperatören 3 är den första annonsören som har ingått ett samarbete med Omni.
– Redan vid första mötet med Omni förstod jag vi har mycket gemensamt. Omni och 3 är båda mycket kunddrivna verksamheter som aldrig slutar att utmana oss själva och marknaden för att hitta bättre lösningar för våra användare. Det ska bli superkul att gemensamt utforska och lära oss detta framtidsområde för digital annonsering säger Johan Gertell, direktör för digitala kanaler på 3.

Samtidigt som Josefine Kvarnström tar ansvaret för Omnis försäljning blir hon en del av Schibsted Sales som stöttar Omni med försäljningen och uppbyggnaden av en ny säljorganisation.
– Omni är redan som produkt oerhört spännande för annonsörerna. Med Josefine vid rodret finns det inga begränsningar för nya kreativa annonslösningar, säger Anders Berglund, försäljningsdirektör, Schibsted Sverige.

Kontaktpersoner:
Josefine Kvarnström, säljchef, josefine@omni.se, 08-514 24 921