Omnipoint AB

Omnipoint lanserar abonnemangsformen Video-only

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2019 11:48 CEST

Videoövervaka ditt hem eller företag och ta del av live-video i din mobil

Omnipoint AB (del av Netmore Group AB, First North Stockholm: NETM B) lanserar nu abonnemangsformen Omnipoint Video-only som erbjuder kunderna videokamera för inom- och utomhusbruk kombinerat med app som ger direktåtkomst till videomaterialet i realtid.

Följande funktioner ingår i Omnipoint Video-only

✓ Live video i app för mobiltelefon, dator och surfplatta

✓ Live video i Apple watch

✓ Inspelning vid upptäckt rörelse

✓ Välj när kameran spelar in

✓ Anpassningsbara notifieringar (pushnotiser och e-post)

✓ Videoobjektdetektering (särskiljer människa, djur & fordon)

✓ Upp till 40 videokameror kan anslutas

✓ Lagring av upp till 3 000 inspelningar

För att kunna nyttja Omnipoint Video-only krävs wifi-uppkoppling, smarttelefon och strömförsörjning. Abonnemangsformen kan anpassas för både privatkunder och företag.

- Om Omnipoint -

Omnipoint är Sveriges nya leverantör av trygghetslösningar för det smarta hemmet. Vi är certifierade inom säkerhetslösningar och erbjuder larmtjänster för hem, företag och bostadsrättsförening.

Omnipoint AB ingår i Netmore Group AB (First North Stockholm: NETM B)

- Teknik & trygghet för det smarta hemmet -

Med molnbaserad och prisbelönt teknik erbjuder vi våra kunder larmtjänster av yttersta kvalité. Vi kombinerar video- och brandövervakning i realtid, ständigt tillgänglig larmcentral för professionella bedömningar av ärenden samt en app för monitorering och styrning av hela systemet.

Utöver grundläggande funktioner så som inbrotts- och brandskydd, trådlösa sensorer samt möjlighet att larma av och på via vår app, så erbjuder vi även en rad olika tjänster för att göra ditt hem ännu smartare. Med Omnipoint framtidssäkrar du din trygghetslösning.

- Noga utvalda partners för att garantera din trygghet -

För att erbjuda bästa möjliga service och kvalité har vi valt att samarbeta med några av marknadens mest erfarna och kompetenta aktörer. Hela leverantörskedjan är noggrant kvalitetskontrollerad av våra säkerhetsexperter, allt för att leverera en lösning som möjliggör för människor att känna sig trygga i sin vardag.